Kan je er achter komen of je geen problemen krijgt op schiphol bij de douane?

Ik heb een keer gezien dat iemand op schiphol niet door de douane kwam omdat er boetes openstonden.
Waar kan je jezelf checken?
(ik heb niks openstaan hoor! denk ik (-:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Wat je kan doen is elk willekeurig politiebureau binnenstappen. De politie kan dan natrekken of u op dat moment nog boetes of straffen heeft openstaan en waarvoor een signalering is afgegeven. Als dit zo blijkt te zijn kunt u een en ander direct regelen en zo voorkomt u dat u voor verrassingen komt te staan, als u op Schiphol staat. Wel even id kaart meenemen naar het politiebureau uiteraard.

Mocht u gesignaleerd staan in verband met een onherroepelijk vonnis, dan dient dit trouwens direct geregeld te worden op het bureau. Bij Mulder boetes is het afhankelijk van het gekoppelde dwangmiddel, of u het direct moet voldoen, of dat u eerst het politiebureau weer mag verlaten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je op Schiphol wordt aangehouden als je nog boetes open hebt staan maken ze er geen enkel probleem van, als je ze maar even ter plaatse betaalt. Dan haal je je vliegtuig nog wel.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat soort toestanden wilde ik nu juist voorkomen.
Ha, die Paulyn;

Moeilijkheden met de douane op Schiphol hoef je pas bij terugkeer te verwachten als je iets in wilt voeren en dat niet aangeeft. Bij het verlaten van het land wordt je wel door de marechaussee gecheckt om te zien of je geen boetes uit hebt staan of gezocht wordt door politie of justitie. Als je zeker weet niets uit te hebben staan loop je dus geen enkel risico, want van boetes krijg je vanzelf aanmaningen en uiteindelijk dwangbevelen toegestuurd en serieuze zaken zou je vast zelf ook nog wel weten. Anders zou je nog over land naar het buitenland kunnen gaan en daar het vliegtuig nemen. Tenzij er een internationaal opsporingsbevel voor je is uitgegeven natuurlijk....