ik heb enorme last van vet wallen, hoe kom ik daar van af?

ik ben niet echt iemand die zich erg druk maakt over mijn uiterlijk, maar mijn wallen vind ik erg vervelend.
ik heb wat opgezocht en ik ben erachter gekomen dat ik vet wallen heb, op foto's van toen ik nog klein was zie je al van die mini wallen.
ik zou hier graag vanaf komen zonder operatie.
iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
escape
13 jaar geleden
Ik heb even je foto zitten bestuderen waar je bij die Porsche staat, en ik moet zeggen dat ze me niet storen!

Antwoorden (3)

niet zonder operatie...
vet onder je ogen kan alleen operatief worden verwijderd...
cremes en alle andere producten beloven je van alles , maar t resultaat is dat alleen je portemonnee mager word, maar niet je vetwallen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vetwallen onder de ogen kunnen worden weggehaald via een klein sneetje aan de binnenkant van het oog. Deze methode (transconjunctivaal) laat geen littekens na en is met name geschikt voor een jongere huid.
Een andere optie om wallen onder de ogen aan te pakken is de Hamra-techniek. Hierbij wordt het vet niet weggehaald maar onderhuids verplaatst naar de groef tussen neus en ogen. Daardoor wordt voorkomendat de ogen na verloop van tijd wat 'hol' worden.

Je huisarts zou een afspraak voor je kunnen maken met een oogkliniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aambeienzalf wordt gebruikt om wallen te helpen verminderen, het gaat namelijk zwelling tegen. In de modellenwereld wordt aambeienzalf regelmatig gebruikt om wallen te verminderen, doordat zij vaak gebrek aan slaap hebben. De aambeienzalf sluit als het ware de adertjes onder de huid rond je ogen af. Het is een goed werkend middel tegen wallen, maar als je het te vaak doet kan het een averechtse uitwerking hebben. De huid onder de ogen is erg teer en dient met de grootste zorg te worden behandeld. Ik raad je daarom aan om aambeienzalf zo min mogelijk te gebruiken.

Wallen worden veroorzaak door slaapgebrek, vochtophoping onder de ogen of verkeerde voeding. Een andere veelvoorkomende oorzaak is erfelijkheid. In dit geval is de enige oplossing operatieve verwijdering. Wanneer de wallen geen erfelijke oorzaak hebben, kun je een aantal dingen doen om de wallen te helpen voorkomen.

Zorg ten eerste dat je genoeg water drinkt. Dit zorgt namelijk voor een goede nierafscheiding, de oorzaak van wallen ligt volgens specialisten namelijk bij een slechte nierafscheiding.

Verder heb ik een paar handige tips voor je:

De ouderwetse manier om wallen te voorkomen werkt echt! Leg schijfjes komkommer op je ogen en ontspannen maar!
Smeer uierzalf (geen uiercreme) onder je ogen voordat je gaat slapen, je zult hierdoor een stuk minder last hebben van wallen!
Dompel 2 theezakjes in warm water en leg je op je ogen. Het kalmeert de huid en voorkomt verdere zwellingen.
Er zijn dus genoeg alternatieven voor de aambeienzalf en hebben ook een goede werking!
En let op: voorkomen is beter dan genezen! Dus drink vooral veel water om er goed uitgeslapen uit te zien!