Bult bij de anus wat is het ?

Hallo,

ik durf het eigenlijk niet te vragen maar, vandaag tijdens wc ondekte ik dat ik een bult naast ma nus had. voor de rest heb ik geen pijn bloeding ofzo. alleen ik ben bang dat het iets ergs is wie kan me daar bij helpen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K
Bordensteker
9 jaar geleden
Wat het is weet ik niet.
Gissen naar wat het kan zijn is voor mij moeilijk.
Ik zit wel even aan een vorm van aambeien te denken. Dan valt het mee. Omdat het geen pijn doet en niet bloedt of zo zou ik durven *veronderstellen* dat het best eens onschuldig zou kunnen zijn. Maar je moet er wel je huisarts voor raadplegen! Schaamte moet je je niet door laten weerhouden.
En daar zou ik nu ook niet mee wachten. Dus op de onderliggende vraag, wie je daarbij kan helpen, wil ik met klem adviseren: naar de dokter ermee!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onstoken haarzakje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, hup naar de dokter, die ziet echt wel vreemdere dingen.
Poet
9 jaar geleden
Kont wassen en naar de dokter ;-)

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk gaat het om een aambei. Alhoewel die bij het ontstaan zeer kunnen doen. Bij lichamelijke klachten waar je je zorgen om maakt moet je gewoon naar je huisarts gaan.
Je kan ook proberen te kijken met een spiegeltje, als je kunt zien waar het precies zit, hoe het er uit ziet etc. kun je het misschien wel vergelijken met medische foto´s van bv aambeien.
Maar zoals ik al zei, lichamelijke klachten waar je je zorgen over maakt, echt gewoon naar de huisarts gaan. Hij-zij is er ook om je gerust te stellen. En soms haal je je meer in je hoofd dan nodig is...
Succes!