Ik heb een jeukende gehemelte, al de hele dag, een teken van hooikoorts?

Verder heb ik jeukende ogen en neus, me neus is alsmaar aan t lopen, (allemaal symptomen voor hooikoorts, maar een jeukende gehemelte ook?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.1K

Het beste antwoord

Ja, een jeukend gehemelte kan zeker een teken van hooikoorts zijn. En zeker met de andere klachten erbij die jij beschrijft. Ik heb zelf hooikoorts en ook last van een jeukend gehemelte. Vaak trekt dit bij mij ook door naar mijn oren, deze jeuken dan ook van binnen. Heel irritant.
Ik maak dan een soort schraapgeluid met mijn keel om de jeuk weg te krijgen en mensen moeten hier altijd erg om lachen. Niet dat het veel helpt hoor dat schrapen, maar ja je moet wat hè? Je kunt bij de huisarts allerlei middeltjes krijgen tegen hooikoorts, van neusspray tot oogdruppels tot tabletten. Even uitproberen wat bij jou werkt. Ik zou er niet mee rond blijven lopen, want het kan zeer hinderlijk zijn die hooikoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

t idd hooikoorts
Klachten

Hooikoorts patiënten hebben bij een hooikoortsaanval last van één of meerdere klachten:

* Veelvuldig niezen

* Pijnlijke en jeukende neus

* Loopneus

* Verstopte neus

* Rode ogen met jeukend/branderig gevoel

* Hoofdpijn

* Vermoeidheid en lusteloosheid

* Tranende ogen en gezwollen oogleden

* Kriebelhoest

* Opgezwollen keel

* Zware ademhaling

* Eczeem

* Jeukend gehemelte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet persé hooikoorts te zijn, het kan ook een andere allergie zijn.

Jeukende gehemelte kan b.v. door vruchten komen of door bepaalde noten. Met name hazelnoten en walnoten kunnen wel eens jeuk veroorzaken.

Ga even na wat je hebt gegeten. Als je het morgen nog hebt, is het geen voedselallergie. Dan zou het idd hooikoorts kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een voedsel-intolerantie zijn, of een lichte voedselallergie. Vraag de huisarts of je een testje kan laten doen, dan weet je het gelijk waar je in de toekomst voor op moet passen.