Hoe zorg je voor vermindering van slaappraaten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is niet echt een oplossing voor jouw probleem. Slapen vormt een belangrijk onderdeel om de emoties van de dag te verwerken. Vermijd daarom stressvolle en angstige situaties, en houd een dagboek bij van je slaappatroon, zoals wat je gegeten en gedronken hebt (denk aan alcohol en andere geestverruimende middelen) zodat een specialist een onderliggend patroon kan ontdekken om het praten in de slaap te verminderen.

Door voor het slapen gaan te ontspannen kan je hierin mogelijk verandering aanbrengen. ----- Zo zou je iedere avond een wandeling kunnen maken. Of met sporten, voor 20.00u trainen en daarna douchen en relaxen. Je slaap zal niet zozeer droomloos zijn maar je hebt wel al het een en ander verwerkt door beweging en ook al was je moe door inspanning komt ontspanning nog afgezien van samen zijn met sportvrienden. Ook een boksbal of bokszak kan je helpen ;) ----- Sommige mensen ontspannen door niets te doen en onderuit op de bank film kijken bv. Praten of liever bespreken van je dag kan heel goed werken, tijdens de maaltijd kan je dit invoeren als je met meerdere mensen bent. Je kunt uit proberen wat voor jou (beter) werkt. Fijn dat je i.i.g. goed slaapt @Geen1293

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100