Eén van de belangrijkste oorzaken is een droge mond. Dit is direct één van de lastigere oorzaken, omdat sommige mensen van nature een drogere mond hebben dan andere. Een droge mond kan voorkomen worden door:
• Veel water te drinken
• Matigen met alcohol en koffie
• Regelmatig suikervrije keelpastilles slikken
• Geen mondwater op basis van alcohol gebruiken

Door gericht met water (liefst mondwater als Oxyd8) in de groeven van de amandelen te spuiten, kon je de amandelsteentjes losmaken. Gebruik liever geen harde waterstraal van elektrische reinigingsmiddelen die vaak voor het gebit gebruikt worden. Deze straal is te krachtig en kan de amandelen irriteren.
Je kunt de AE Dental Tonsil Stone Removal gebruiken, maar daardoor kun je de amandelen beschadigen of besmetten met nieuwe bacteriën. Het veiligste is de klontjes door een arts te laten verwijderen.
Tip Wikipedia: drie keer per dag spoelen met water waar wat zout in opgelost is of mondwater kan helpen.
SimonV