Hoe kom je zo snel mogelijk van spierpijn af?

ik heb gister 2 uur achterelkaar gegymd (met een D of T???)

ik heb nu heel veel spierbijn in mijn benen, hoe kom ik hier van af... of moet ik gewoon wachten tot het vanzelf over is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (9)

in een lekker warm bad gaan zitten en je pijnlijke spieren onder water masseren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gymmen - kofschip..
Gymm- eindigt op m, zit niet in het kofschip.
Dus gegymd.
Okay, probeer het zelf een te masseren op de plek waar het pijn doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een warme douche doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van tijd en rustig wat blijven bewegen.
Lichaam moet aangemaakte melkzuur in spieren weer opruimen, hetgeen een dag of 2 duurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spier heeft zowel calcium (en dan niet uit melk!) als Magnesium nodig. Calcium zorgt dat de spier zich aanspant en Magnesium voor de ontspanning van de spier. Gebruikt men veel Calcium bijvoorbeeld door zuivel te gebruiken, zal een spier meer gespannen zijn. Om het balans terug te brengen is dus een preparaat van Magnesium een goede mogeljkheid. Het aminozuur gebonden aspect zorgt ervoor dat Magnesium snel vervoerd wordt naar de spier. Dit komt omdat een spier als belangrijkste bouwstof eiwitten heeft; de kleinste en makkelijkste opneembare voprm van eiwitten heten amino's. Mocht je dit probleem herkennen dan kun je het volgende doen: neem 2x daags ('s avonds voor het slapen gaan en 's ochtends) 2 capsules Magnesium Aminozuur gebonden. Een goed merk is Ortholon en te koop bij toch wel de betere vitaminespeciaalzaken. Je zult de volgende dag gelijk een verschil merken. Mocht je (veel) zuivel gebruiken, laat dit dan ook zoveel mogelijk staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SRL gelei van VSM, lekker even inmasseren en rustig wat blijven bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spieren veel gebruiken.
Dus in jouw geval veel lopen en fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mens, erger je niet.

Echt, de snelste methode.
Wees blij, je leeft, je hebt spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed is om te doen voor en na het sporten is je spieren goed oprekken/strechen. Dan warm je ze op voordat je heftig aan de slag gaat en is de kans op spierpijn minder. Vooral ook blijven gebruiken van die spieren op een rustige manier. Dus niet blijven zitten of weinig doen totdat het over is. Je hebt je spieren gewoon wat overbelast en dat kun je de volgende keer dus beter voorkomen door een rustige opbouw en cooldown aan het einde.