Welke concentratiestoornissen zijn aan epilepsie (met name childhood absences) gerelateerd en met welke symptomen?

Toegevoegd na 4 uur:
zoals adhd, pdd-nos etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de regel duren absences niet langer dan een aantal seconden (maximaal een halve minuut). Wel kunnen ze meerdere malen per dag voorkomen, soms zelfs heel vaak. Op het moment zelf merken mensen die een
absence hebben, er niets van. Even plotseling als de absence begint is deze ook weer afgelopen. Ze zijn zich er soms van bewust dat ze 'even weggeweest' zijn als ze 'terug' zijn, bijvoorbeeld omdat ze de draad van hun verhaal kwijt zijn. Tijdens een absence kunnen mensen vallen door te struikelen, maar vaak lopen of fietsen ze gewoon door. Er is geen verandering in de gelaatskleur en geen speekselvloed. Soms is de afwezigheid zo kort dat deze nauwelijks waarneembaar is. Het kan echter wel concentratiestoornissen geven. Dit kan leiden tot problemen op school. Een EEG kan in deze gevallen vaak de oorzaak aan het licht brengen.
Dus het missen van de stof en missen van les dit zijn de problemen met het concentreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je schrijft is reeds bij mij bekend. Het gaat (zie toevoeging) om aan epilepsie gerelateerde concentratiestoornissen zoals adhd, pdd-nos etc. niet om het concentratieverlies dat optreed vanwege de absences.