Wat zijn onbekende ziekten in Nederland?

Gaat dus wel om ziekten die mensen hebben en al eens geconstateerd zijn, maar door de algehele bevolking als onbekend worden ervaren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Progeria is een ziekte waarbij een kind héél snel verouderd. Kinderen van amper 6 jaar hebben dan al het 'gestel' van iemand van middelbare leeftijd of ouder mét alle ziektebeelden die daarbij horen. Zoals hartproblemen, kaalheid, trombose etc. De meeste kinderen die aan deze ziekte lijden worden niet oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 heb meerdere gezien met deze ziekte in nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Hersencel,wat probeer je nu eigenlijk te zeggen met die reactie? Jera beweert toch niet dat er maar 1 progeria patiënt in Nederland is en ook labratje stelt dat niet in zijn vraag1 Een zeer onterechte min!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Moolkeesje; dank je.
@Hersencel ; misschien moet je de vraag even goed lezen voordat je een min uitdeelt. Er zijn wereldwijd niet veel mensen met deze ziekte, eens in de zoveel tijd zijn er bijeenkomsten van meerdere dagen in de Verenigde Staten. In Nederland zijn er minder dan 5, daarbij komt dat veel mensen niet weten wat het voor ziekte is, de vraag is daarmee dus beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een documentaire gezien op de tv. hierover, een hele ernstige ziekte. Dus een + want het komt zelden voor.

Andere antwoorden (4)

Papagaaienziekte.

Ziekteverschijnselen papegaaienziekte
Na besmetting duurt het tien dagen tot twee weken, voordat ziekteverschijnselen optreden. De symptomen kunnen variëren van lichte verkoudheidsverschijnselen tot hoge koorts, met koude rillingen, hoofdpijn en spierpijn in de nek en rug. Er ontstaat tijdelijk enige bescherming tegen de ziekte. Mensen kunnen papegaaienziekte meer dan een keer krijgen. Het komt maar heel zelden voor dat iemand met papegaaienziekte anderen besmet.

Toegevoegd na 2 dagen:
Eigen ervaring t/m een ziekenhuis opname, de gevolgen, littekenweefsel op de longen en daardoor heel veel longontstekingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
FMF, Familiaire Mediterranian Fever.

Het komt met name voor bij mensen die afkomstig zijn uit het Middellandse Zeegebied en Israël enz.

Dit is een erfelijke ziekte die zeer moeilijk te achterhalen is. Door een gendefect krijgt het lichaam soms geen signaal om te stoppen met koorts nadat een virus of bacterie is opgeruimd. Je bent dan al beter maar de koorts blijft maar doorgaan.

Normaal gesproken komt men er niet achter omdat de koorts na een aantal dagen tot hooguit twee weken vanzelf wel weer stopt. Maar in ernstige gevallen kan de koorts maanden aanhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pernicieuze Anemie beter bekend onder de naam 'Vergeten Ziekte'.

deze ziekte veroorzaakt dat er geen/TE weinig vitamine B12 in het bloed komt, het word niet opgenomen door het bloed.

meer informatie kun je op Wikipedia vinden;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pernicieuze_anemie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Encefalitis, ook wel hersenontsteking genoemd, is een weinig voorkomende onbekende ziekte in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+