Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijf je zelfgesneden littekens zien?

Ik heb mezelf laatst gesneden (nu heel veel spijt van) het was m'n eerste keer. Het was maar met een schaar en niet heel diep. Er kwam geen bloed uit. Alsnog ben ik bang dat je ze blijft zien. Kan iemand me wat advies geven???

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
953
MasterSword
4 jaar geleden
direct stoppen, niet meer snijden.
misschien geneest het nog.
En door de littekens wordt je juist nog onzekerder. ik zag je andere vraag ook staan:
Kun je zelf iets tegen depressie doen?
( dus je zit in een depressie )
Hulp zoeken gaat nu niet makkelijk door de corona crisis,
dus vertel eens wat jou dwars zit. praat met mensen die vergelijkbaars hebben meegemaakt.
( wie weet krijg je goed advies. ) ik weet niet wat er aan de hand is, maar als andere mensen jou je rot laten voelen.
niet naar luisteren, sommige mensen vinden het leuk om andere emotioneel kapot te maken ( negeren of contact verbreken. ) het is niet erg als je anders bent dan de meeste. ( gewoon jezelf blijven. ) Succes en sterkte.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

100% zeker kan ik het niet zeggen.
Maar als je zelf zegt dat het niet diep was, geen bloed kwam... dan denk ik ook dat het niet heel erg was. En dan denk ik niet dat ze lang gaan te zien blijven.

Het kan zijn dat je het nu nog ziet, maar vaak gaan die dingen wel weg na een tijdje. ( Ik had ooit een brandwondje... duidelijk te zien op mijn arm. Na een vijftal jaar viel het veel minder op en nu moet je vrijwel zoeken om het nog te zien )
Er zijn producten die beweren dat ze je vel sneller doen herstellen. Verschillende grote merken hebben er zo wel een. Een aantal jaar geleden was er zo ook de 'slakkencrème' die bij langdurig gebruik littekens zou verwijderen. Moest het niet snel genoeg gaan... dan kan je deze proberen.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding