Kan je tampon pijn doet omdat je het eerder nog nooit in heb gehad?

Ik droeg altijd gewoon maandverband maar dat is op en heb geen winkels zo snel in de buurt en had nog tampons liggen alleen ik weet niet hoe je die goed in moet doen zeg maar

Weet jij het antwoord?

/2500

Tampons zijn er ook in verschillende maten. Aangezien je er nog nooit probeerde zou ik maar met een kleine maat beginnen. In de verpakking zit ook meestal een handleiding met prentjes op van de stappen hoe je die het beste kan inbrengen. Relaxt zijn in wel een hele goeie tip. Als je die stappen volgt en niet te sterk gaat duwen / forceren om het erin te krijgen, mag je normaal gezien geen pijn hebben. Het kan wel zijn dat je het in het begin wat vreemd vind, dat je het koordje voelt zitten of zo. Maar pijn, normaal gezien echt niet. Er zijn natuurlijk ook vrouwen met aandoeningen ( vb vaginisme ) waar het echt pijn kan doen om zelfs nog maar de dunst mogelijke tampon in te brengen ( laat staan iets groter ). Maar dat is niet de normale gang van zaken.

heb je hem ver genoeg doorgeduwd? Want als hij niet ver genoeg zit (en dat is best eng om de eerste keer te doen) dan kan het pijn doen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100