Hoe lang onbeschermd tegen zwangerschap als Minerva-pil 1e 3 dagen is vergeten?

Vriendin is wegens ziekte de eerste 3 pillen van de strip vergeten. Huisarts gaf aan dat ze 2 cycli niet beschermd is. (Dat zou dus twee strippen + 1 stopweek = 7 weken zijn) Dit advies volgt ze dus maar op, en terecht.
Maar ik vraag me af (gewoon voor mijn eigen informatie) of dit niet heel erg lang is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Nee, dat is onlogisch. Het kan nooit meer dan 1 cyclus zijn. Als je 1 pil in de eerste week vergeet moet je 7 dg seks met condoom hebben en als je in de 7 dg ervoor seks hebt gehad kun je zwanger zijn.

De kans is er dus dat ze zwanger is als ze seks heeft gehad maar als deze pilstrip weer op is begint ze gewoon weer bij nul.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Pelle, dit is precies wat er in de bijsluiter staat als je 1 pil in week 1 bent vergeten. Maar dit zijn er 3, dat zou dan dus het verschil maken?
Volgens de arts is het dan nu net alsof ze helemaal voor het eerst met de pil start...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij 3 zou ik helemaal niet meer vertrouwen op die cyclus totdat je gewoon weer rond bent. Doe aan het eind van je stopweek een zwangerschapstest (volgens mij zit je dan op 3 wk na het vergeten van de pil) en desnoods een week later nog één maar als je na die stopweek weer gewoon begint met slikken kun je niet opeens zwanger worden terwijl je dat ervoor nog niet was. Als je zwanger wordt heeft dat niet meer te maken met het toen 3 dg vergeten van de pil maar dan heeft dat een andere oorzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het al zo zou zijn dat het nu is alsof ze met de pil start dan is er ook geen probleem: na het drie dagen vergeten slikt ze gewoon 21 dagen de pil, houd dan een stopweek en na die stopweek begin je gewoon weer bij nul. Dat is niet anders dan dat je begint met de pil. Dan ben je of meteen veilig (als je begint met slikken op de dag dat je ongesteld wordt) of je bent die hele cyclus niet veilig als je later begint maar de cyclus ERNA dus na 28 dg ben je zeker veilig.