Ik heb gisteren 20 paracetamol en antidepressiva ook 20 geslikt. wanneer ben ik uit de gevaren zone ,,wat kan ik nu 24 later nog verwachten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Als dit serieus is: ga naar de SEH van het dichtstbijzijnde ziekenhuis. NU.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat zou dan een dag te laat zijn.
tinus1969
9 jaar geleden
Beter laat dan nooit.
Belangrijk: ga naar de EHBO als je je niet goed voelt (draaierig, hoofdpijn, misselijk). Is het niet acuut, maak dan zo snel mogelijk een afspraak met je huisarts. Dit is geen verstandig gedrag en zo te lezen heb je dringend hulp/aandacht nodig. Je kunt ook chatten met vrijwilligers : http://www.chathulp.nu/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het duurt 2-3 dagen als de lever kapot gaat van paracetamol. De eerste 24 uur is er nog wat aan te doen maar dan zijn er nog geen klachten. Met klachten ben je al te laat, in principe. Dus: zoek een dokter nu het nog kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt nog heel lang klachten houden, maar van meer factoren afhankelijk hoe ernstig, oa je gehele gezondheid. Direct overlijden zul je nu niet meer. Maar je zit wel in de gevarenzone wanneer je besluit deze dosering te slikken, dus hulp zoeken is aan te raden, altijd eigen keuze natuurlijk. Wáár je die zoekt is ook eigen keuze, maar ik zal niet aanraden om dat via psychiater te doen, want ook dán krijg je pillen.