is een menstruatie cyclus van 52 dagen normaal?

hallo, ik heb een menstruatie cycles van 52 dagen en ik vroeg mij af of dit erg is aangezien het ver boven het gemiddelde aantal dagen van een menstruatiecycles ligt. ik heb verder geen klachten ofzo qua pijn.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
AnnBoo8146
4 jaar geleden
De "normale" cyclus is een gemiddelde. De meeste volwassen vrouwen zitten met hun cyclus, zonder gebruik van de anticonceptiepil, rond de 28 dagen.
Maar er zijn ook veel vrouwen, die een veel langere cyclus hebben. Ikzelf behoorde tot deze laatste groep. Tot ik in de overgang kwam had ik een zeer onregelmatige cyclus, die meestal twee tot drie maanden duurde. Er was bij mij niets aan de hand.
Pieterke
4 jaar geleden
Dit komt niet vaak voor maar het is zeker niet abnormaal.

Antwoorden (1)

Nou normaal... het kan het kan zelfs 152 dagen of langer worden.
Slik je de pil of menstrueer je nog niet zo lang?
Als je de pil slikt zit er een ritme in van pillenstrip - bloedingen (geen menstruatie, want niet natuurlijk maar opgewekt door pil) - volgende pillenstrip.
Begint jouw menstruatie nog maar net dan kunnen er heel lange tijden tussen zitten. Het lichaam heeft nog geen ritme, dat komt wel.

Dit is een algemeen antwoord, ben je ongerust of wil je een medische bevestiging bel dan gerust de huisarts en vraag om een praat-afspraak (dubbele tijd). Dan kun je allerlei vragen stellen en krijg je een goede uitleg.
Maak een lijstje en bel even de huisarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Een vrouw die de pil slikt menstrueert helemaal niet, daarbij is geen sprake van een cyclus!