Hoe raak je vet van je buik kwijt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij vrouwen is het normaal om een laagje vet op de buik te hebben. Het lijkt tegenwoordig vloeken in de kerk, maar echt: Waar jouw baarmoeder zit beschermd je lijf deze organen normaal gesproken met een laagje vet. Volkomen natuurlijk dus. Omdat we in deze tijden veel vrouwen een comlex hebben over dat (natuurlijke) laagje vet, wordt alles in het werk gesteld om het weg te krijgen. Helaas verzet het lijf zich daar hevig tegen. Je doet er alles aan met sport en gezond eten, en toch wil het er bij de buik niet af. Je krijgt dunne benen, dunne armen, je gezicht valt in. Maar het laagje vet blijft zitten waar het HOORT. Het beste wat je kunt doen is: Je lijf te accepteren zoals het is, en gezond eten. Kun je er echt niet mee leven, zoek dat hulp om dat wel te leren. Zolang je gewicht pas bij je lengte, hoef je je echt nergens zorgen over te maken.

Veel bewegen? Of zeg ik nu iets verkeerds?

Je buikvet weg trainen is een lastige opgave. Als je probeert te vermageren, blijven de vetstapeling op je buik en je ''zwembandjes" vaak als laatste over. Dit laatste buikvet is lastig om te verliezen. Je moet er hard voor knokken en enorm veel doorzettingsvermogen tonen. Hierbij een aantal tips die ondersteunen: •Buikvet kwijtraken Tip 1: Eet gezond. Je kunt goed ontwikkelde buikspieren hebben, ook al heb je een laagje buikvet. Door het buikvet zie je de spieren gewoon niet. Door gezond, gevarieerd en uitgebalanceerd te eten, zorg je ervoor dat er minder lichaamsvet wordt opgeslagen en meer lichaamsvet wordt verbrand. Enkele tips voor gezond eten zijn: Beperk je dagelijkse dieet elke week met 250 kilocalorieën. Ga hiermee door totdat je afvalt. Ga echter niet onder de 2000 kcal. zitten. Nuttig dagelijks 1 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht. Verdeel je calorie-intake over 6 kleine maaltijden per dag. Drink royaal water en groene thee. •Buikvet kwijtraken Tip 2: Doe aan cardiotraining. Alle sporten en oefeningen die je hartslag verhogen zijn goed voor vetverbranding. Hardlopen, crosstrainen, hometrainen en fietsen zijn prima oefeningen. Door een half uur tot een uur aan cardio te doen, verbrand je zeker buikvet. •Buikvet kwijtraken Tip 3: Stem eten en bewegen op elkaar af. De energie die je lichaam opneemt uit voeding wordt grotendeels verbruikt voor lichamelijke activiteiten en deels opgeslagen als lichaamsvet. Als je naar verhouding meer eet dan je beweegt, slaat je lichaam meer buikvet op. Als je echter meer beweegt dan je eet, heeft je lichaam niet genoeg brandstof en gaat het spieren afbreken. Zorg daarom dat je niet te veel, maar zeker ook niet te weinig eet. Zorg er bovendien voor dat je de juiste brandstof gebruikt.

Bronnen:
http://www.preventievegezondheidszorg.com/...

In aanvulling op bovenstaand antwoord kun je natuurlijk nog denken aan liposuctie. Dat is wel heel drastisch. Er is tegenwoordig ook een minder drastische maatregel die enigszins effectief kan zijn als je daarnaast beweegt; afslankmassage. Dit word momenteel op verschillende plaatsen in Nederland gegeven.

Je lichaam is heel slim, als er te veel voedingsstoffen binnen komen, dan gaat het lichaam dit opslaan. Bijna iedereen eet te veel. Een maaltijd overslaan om dat buikvet kwijt te raken helpt al helemaal niet, het lichaam ziet dat ook als een bedreiging en gaat als een reactie op dat overslaan, extra vet opslaan, hierdoor ga je, je slap voelen en extra honger krijgen, waardoor je meer tussendoortjes gaat eten en dus meer vet krijgt. Gewoon normaal, 3 gezonde maaltijden per dag, niet tegroot en niet te vet, dus eigenlijk moet het lichaam net zo veel voedsel binnen krijgen als het op een dag gebruikt. Bepaalde voedingstoffen, beinvloeden nadelig onze darmen, zoals snacks, vlees en melk, hierdoor kunnen onze darmen onvoldoende voedingstoffen opnemen en krijgen we weer dat hongergevoel, ook onze weerstand wordt grotendeels bepaalt door onze darmen, hoe slechter het met onze darmen gaat, hoe slechter het met ons zelf gaat, hoe meer trek we krijgen in juist ongezonde dingen, hoe meer buikvet we gaan opslaan. Ik weet dat dit voor jou ongeloofwaardig klinkt, maar het is echt zo.

Stop met vlees, kaas en chocolade te eten.Snoep niet en beperk je alcohol.Je zal je laagje vet zien verdwijnen op zeer korte tijd.

De juiste bewegingen met het juiste voedsel. Gezond eten, en veel bewegen, denk hierbij aan zumba, aquazumba (doe ik) en elke ochtend je dag beginnen met buikspieroefeningen. Dan heb je in de zomer weer een strakke buik. (althans bij mij werkt het wel.)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100