Moet ik perse wachten op me zorgpas om naar de dokter te gaan?

Ben momenteel 9 maanden zwanger en er is iets gaande met me lip die niet wil genezen. Ik maak me zorgen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Waarom heb je dan nog geen zorgpas? Was je nog niet verzekerd dan?
Ritsuka
4 jaar geleden
Kijk goed naar de voorwaarden van je zorgverzekering, wat ze vergoeden met o.a. bevalling, kraamhulp, en (bekken)fysio.
Inekez1
4 jaar geleden
@ronron, ik heb ook nog geen zorgpas ontvangen voor 2020. Ben wel gewoon verzekerd, heb wel de polis ontvangen begin januari en in die brief stond ook dat pasje later wordt opgestuurd.
ronron1212
4 jaar geleden
Dat kan maar dan ben je wel verzekerd @Inekez1 ik heb gewoon een zorgpas maar ik verander ook niet van zorgverzekering mijn pas is gewoon jaren geldig

Antwoorden (1)

Nee, je kunt gewoon naar de dokter. En mocht het nodig zijn ook bij een specialist of ziekenhuis behandeld worden. Dat je zorgpas nog niet is opgestuurd is een administratief iets. Als je een zorgverzekering hebt afgesloten en gewoon je premie betaalt, ben je gewoon verzekerd. Dat is allemaal digitaal geregistreerd en zorgverleners kunnen die informatie digitaal inzien met jouw bsn nummer. Het is wel handig om een ID bewijs mee te nemen. De zorgverlener kan daar naar vragen om dan via jouw bsn nummer je gegevens van de verzekering op te zoeken.
Toegevoegd op 18 februari 2020 16:56: bron