Zo, de ultieme vraag over de liefde voor je baby.

Nee hoor, daar heb ik nog nooit van gehoord. Zoveel ouders, zo veel baby's.

Ik denk eerder dat de toon die je baby produceert een nare snaar bij jouw raakt. Hierdoor kan jij er misschien niet zo goed tegen. Net zoiets als dat een vingernagel over een krijtbord ook een verschrikkelijk geluid produceert.

Probeer dit gevoel maar te compenseren met de liefde die jij voor je kind hebt. Ik vermoedt dat je het kind haat als je in die situatie bent. Dat voelt een kind en zal er niet minder om huilen, eerder meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theoretisch gezien moet dit kunnen. Een krijsende baby kan 110 decibel produceren, dat net zoveel is als een motorzaag en een bladblazer. Voor deze laatste twee moet je eigenlijk gehoorbescherming dragen.

In de praktijk zal het echter niet vaak voorkomen, want een baby kan best wel hard krijsen, maar kan dit niet lang volhouden. Het is geen mechanisch geluid, maar wordt door boosheid of pijn geproduceerd. Krijsen is heel vermoeiend. Meestal als je de krijsende baby oppakt wordt het geluid gelijk minder hard. Ook hebben verzorgers intuïtief de neiging om het kind tegen zich aan te houden waardoor het geluid gedempt wordt.

Wil dit krijsen gehoorschade opleveren, moet dit acute gehoorschade zijn. En.... ik werk al jarenlang met jonge kinderen en heb dus veel contacten met ouders van (vaak zeer moeilijke en onhandelbare) jonge kinderen. En ik b en in mijn omgeving nog nooit iemand tegengekomen die gehoorschade heeft opgelopen omdat het kind krijste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien het enorme lawaai dat ze kunnen produceren is dit niet ondenkbaar. Als dit te vaak voorkomt neem dan geluidsbeschermende maatregelen.