Nee. Het is juist aan te raden om in het geval van nierstenen, meer kalkhoudende dranken als melk te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus,jij gaat hopelijk ook nu 15 plusjes krijgen,net zoals ik bij jou antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je het calcium uit melk niet of nauwelijks opneemt.
Ik zou zeggen van wel maar kan er weinig over vinden,
deze site:
http://www.kruidenvrouwtje.nl/vraagbaak/nieren.htm#nrst-voorkomen
vind ik best betrouwbaar en er staat geen melk te drinken bij nierstenen.

Wat ik wel zeker weet is dat je het calcium uit melk niet of nauwelijks opneemt, dus voor het calcium hoef je zeker geen melk te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik plus je en nu ga ik tv kijken en slapen
ik denk het van welwant in melk zit calsium en als je veel drink onstaatnierstenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bijna onmogelijk teveel proteïne binnen te krijgen via het drinken van melk, tenzij je een enorme spierafbraak hebt in je lichaam.
Nierstenen kan je wel krijgen van grote hoeveel heden vitamine c maar alleen bij meer dan 3000mg.
Wel is het tegenwoordig zo dat door de vetten uit zuivel te halen( 0% vet) meer eiwitten worden toegevoegd.Maar bij alles wat je nuttigt of doet in het leven waar het woordje te voor staat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In wezen is het antwoord: Nee. Zie de toelichting hieronder:

Te veel calcium of zuivel in de voeding is zelden of nooit de oorzaak van nierstenen, integendeel zelfs. De inname van zuivelproducten kan meestal zelfs helpen om het risico op nierstenen te verminderen. De meeste nierstenen zijn immers oxalaatstenen.

Calcium helpt oxaalzuur te neutraliseren door het in de darm aan zich te binden. Als gevolg daarvan wordt minder oxaalzuur in het lichaam opgenomen,wordt het oxaalzuur via de darm afgevoerd, komt er minder in de urine terecht en is er minder kans op steenvorming in de urineafvoerwegen. Beperking van calcium in de voeding leidt tot een toename van de oxalurie (de aanwezigheid van te veel oxaalzuur in de urine) en verhoogt daarmee de kans op nierstenen.

Gr. Ton