Ik ben al een paar keer flauwgevallen door buikpijn tijdens mijn menstruatie, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal. Op naar de dokter.
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Wat een vraag ook weer. Flauwvallen is nooit normaal. Dat heeft altijd een oorzaak en het is de oorzaak die aangepakt moet worden. Ik heb vorig jaar een verschrikkelijke buikpijn gehad door ern blindedarmontsteking, daar kon Ik wel bij schreeuwen (en als ik niet gedacht had dat ik dan volkomen voor l*l zou staan, had ik het misschien nog gedaan ook). Ik ben echter niet flauw gevallen...ik wil niet weten hoeveel pijn jij dus hebt. Zo veel pijn, dat je lichaam uitvalt, al is het maar voor enkele seconden is echt niet oke! Maar het lijkt mij sterk dat je dat zelf niet weet. Dus hup, bellen met die huisarts, en als je niet naar een kerel wil, zeg dat dan tegen de assistente.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Buikpijn wel, dat heb ik ook maar flauwvallen niet.
Ga naar een dokter, misschien is je spiegel van iets te laag of zo.
Mijn mama was ook eens flauwgevallen en toen ze naar de dokter ging vertelde die dat haar.
Dokters weten dus altijd hoe ze je moeten helpen.

Antwoorden (1)

Dit is absoluut niet normaal. Neem contact op met je huisarts en laat ook eens je ijzerwaarden prikken. Vaak wordt een tekort aan ijzer in het bloed in verband gebracht met flauwvallen.
De ijzerwaarden kunnen indien je veel bloed verliest omlaag schieten, dus dat plaatje past wel bij elkaar.