Kun je een ziekte krijgen omdat iemand in je koffie heeft gespuugd?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik was bij iemand op bezoek en ik merkte dat iedereen die er was al heel veel gedronken had. ik kreeg koffie aangeboden en daar ging ik ook op in. Toen zei iemand tegen me, ik pak wel koffie voor je. Daarop ben ik akkoord gegaan. Toen ben ik gaan plassen en toen ik terugkwam stond er koffie. Achteraf hoorde ik dat diegene die koffie had gezet voor me erin had gespuugd tijdens het zetten. Toen had ik het al op. Maar die persoon is een bekende alcohol en drugs misbruiker dus kan het zijn dat ik iets binnen heb gekregen wat beter niet had gekund?
*toevoeging*

Het is al een nadeel dat ik op dit moment al ziek ben dus niet echt kan weten of ik last heb van dat speeksel. en inderdaad. het is dringend tijd voor nieuwe vrienden

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Als je al iets binnen hebt gekregen dan is die hoeveelheid heel erg klein geweest. En hebt er kennelijk geen klachten van gekregen want daar schrijf je niets over. Kortom, het is wel vies (als diegene dat inderdaad heeft gedaan) maar ik zou me er niet druk om maken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Neen je kunt er niet een ziekte van krijgen, je kunt er wel de zieke in krijgen

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. In speeksel kunnen virussen en bacteriën zitten die prima een warm kopje koffie kunnen overleven.
Wat niet wil zeggen dat je altijd ziek wordt op het moment dat je er wat van binnen krijgt.

Als uk je verhaal zo lees, dan wordt het tijd voor nieuwe vrienden. Of in elk geval om ze niet meer te vertrouwen. Dit gedrag duidt op een enorm disrespect in jouw richting.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ ook waar, ander gezelschap zoeken
paulus811
4 jaar geleden
Precies, vooral dat advies om nieuwe vrienden te zoeken is goed.
Dat is een bekend grapje, zo oud als de weg van Kralingen. Heb je je koffie op, zegt er iemand: Merk je niks hij heeft er in gespuugd. Je hoorde het achteraf van iemand die graag grapjes maakt met een baard van zeven meter. De beste reactie is dat je zegt dat je de koffie al zo bijzonder lekker vond.
Mocht het toevallig wel waar zijn, waarom heeft die persoon dan niet gewaarschuwd voordat jij de koffie ophad of achteraf gewoon zwijgen was ook een optie voor de slecht-nieuws-brenger.
Van een beetje spuug in een kopje koffie (dat ook nog heet is ingeschonken door een plotseling behulpzame alcoholist) wordt je echt niet ziek, zeker als je niks bijzonders hebt geproefd. Als je dat beetje spuug wel binnen heb gekregen dan is het er nu onderhand wel uit en je mankeert niks.
Als leerzame aanvulling:
Het klinkt vies, maar dat is helemaal niet zo! Doordat je allemaal nieuwe bacteriën binnen krijgt, bouw je nog meer weerstand op en word je minder snel ziek!
https://willemwever.kro-ncrv.nl/vraag_antwoord/het-menselijk-lichaam/hoe-groot-de-kans-dat-je-ziek-wordt-van-een-tongzoen
Toegevoegd op 02 februari 2020 17:24: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Ik hoorde eens van iemand die bij een bekende hamburgertent werkte dat hij en zijn collega's regelmatig op een hamburger spuugden! Er is nog nooit iemand aan doodgegaan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
je moest eens weten wat gedetineerden deden die tewerkgesteld waren in de Flevopolder bij het oogsten van spinazie of het vullen van de bonbondoosjes. Mogen zij dus niet meer, terug naar de wasknijpers.