Raak je sneller van gewicht af dat er op korte tijd is bijgekomen?

Ik heb examens en heb me de laatste twee weken een beetje laten gaan wat eten betreft. Ga ik het gewicht dat er de laatste twee weken bijgekomen is sneller kunnen verliezen omdat het er op korte tijd is bijgekomen? Of heeft dat er totaal niets mee te maken en kan het verliezen van dit extra gewicht even lang duren dan gewicht dat er op lange periode is bijgekomen? Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is :)

4 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
4 jaar geleden
Je hebt je een beetje laten gaan zeg je. Gewoon weer terug naar je normale eetpatroon, en dan ben je zo weer terug op je oude gewicht.
2-3 kilo is trouwens een normale schommeling.
FVH
4 jaar geleden
Oke dank je wel! En ja ik weet dat je inderdaad kan schommelen, maar normaal schommel ik tussen 62-64 en nu ben ik 66-67 dus ik heb rekening gehouden met de schommeling, alvast bedankt voor je reactie! :)

Antwoorden (1)

Nee, dat maakt niets uit.

Of je nu in 3 jaar 10 kilo aan bent gekomen, of 10 kilo in 3 weken, het zal evenveel moeite zijn dat gewicht eraf te krijgen.
4 jaar geleden
FVH
4 jaar geleden
Oke dank je wel!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij is 3 jaar 10 kilo erbij of 10 kilo in 3 weken puur een vergelijking.
Deze getallen zijn als voorbeeld bedoeld, hypothetisch......
Het antwoord zegt: de tijd waarin de kilo’s erbij zijn gekomen, maakt niet uit. Je moet net zoveel moeite, dagen, weken werken om ze eraf te krijgen. 10 kilo in drie weken zo letterlijk nemen en het bijna ziekelijk noemen, vind ik voor sommigen een pijnlijke opmerking. Verder heeft de vrager wel redenen: stress, emotie-eten door examens en waarschijnlijk minder bewegen. FVH, maak je niet druk. Als je na de examens weer gewoon gaat eten, verdwijnen de kilo’s weer. Ik heb een dochter hier in huis, die vorig jaar door de examens en stress geen hap door de keel kreeg. Nou, de billen zijn gewoon weer terug gekomen de afgelopen maanden
;-))))) Plus trouwens
LeonardN
4 jaar geleden
@elder161
10 kilo is inderdaad even een voorbeeld.
Het gaat erom dat jij de vraag niet begrijpt.
Dan kan je een antwoord ook niet goed snappen.
FVH
4 jaar geleden
@Simonsdochter dank je wel voor je reactie!! :)