Allereerst...niet ieder mens kan dat zien aan een ander.
Dat is maar bij sommige mensen, die dat kunnen zien.
Die mensen....die dat kunnen...zijn over het algemeen zelf heel eerlijk en puur van aard/karakter. Ook zijn ze vaak heel objectief en gevoelig. En de andere kant....de mensen waarbij je aan hun ogen kan zien hoe ze zich voelen...zijn ook heel erg gevoelige mensen. Die lezen of voelen door de regels en woorden heen. Zowel de lezers als de gelezene...zijn heel intelligent en kunnen verder denken dan hun neus lang is. Ook hebben ze een hoog E.Q gehalte. Emotioneel Quotient...ze kunnen zich inleven, invoelen, meeleven, mee lijden en een ander heel goed begrijpen. Soms worden ze er zelf ziek van , zo leven ze mee.
Bij heel wat mensen valt er niets te lezen in hun ogen.
Die zijn leeg, hol en dof. Niets zeggend en dat zijn ze dan vaak ook. Snel bevooroordeeld, niet ruimdenkend, grote bek om te proberen indruk te maken maar zijn vaak loze en lege woorden. Zoals hun ziel ook leeg is. En heel wat van die mensen zijn op een foute manier bezig. Dan krijg je zulke ogen. Het is aan iemand te zien wat die doet of denkt. Sommige mensen zijn een open boek omdat ze ook niets te verbergen hebben qua kwade dingen. Hooguit hun verdriet om iemand of hun boosheid. Dat kunnen ze binnen houden om niemand ermee lastig te vallen. Zo zijn ze ook meestal. Niet echt op de voorgrond maar beetje onopvallend. Als je aan iemand kunt zien dat die niet leuk is...dan heb je al een voorsprong op een ander. Die er pas na zoveel jaar huwelijk achter komt.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet, dat kan je niet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet het doordat de pupilgroote veranderd bij stemmingen en de spieren rond je ogen anders staan.

In principe zie je het alleen bij mensen die je goed kent.

In andere gevallen zie je het door de stand van de rest van het gezicht, de mond, en de houding van de schouders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan was er geen enkel onderzoek,waar dan ook meer nodig! Nee,dat is niet te zien.Alleen als de ogen zich niet meer in het hoofd bevinden,zou je kunnen constateren,dat er wel enige gezondheidsproblemen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel plastisch gezien helemaal goed! HAHA, zal bij het volgende onderzoek eens vragen of ze diep in mijn ogen willen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is ook een liedje van: Kijk eens in de poppetjes van m'n ogen. Een ouwetje,maar dat ben ik ook.
ze zeggen niet voor niets: ogen zijn de spiegels van de ziel.
als iemand lacht bijvoorbeeld, en de ogen doen niet mee, dan zie je meteen hoe onecht de lach is.
zo zie je ook bij verdriet dat de ogen dit uitstralen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de spiegels van de ziel...ik moest er ook gelijk aan denken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke, volgens mij zijn het de spieren rond de ogen,die voor dat effect zorgen.
Rieneke1
14 jaar geleden
tuurlijk, die doen ook mee, die horen voor mij bij de ogen.
daarnaast zegt de pupilgrootte ook soms iets.
Dat idee komt misschien van de uitdrukking: Ogen zijn de spiegels van de ziel.
Als je mensen goed kent, kan je zeker iets aan de ogen zien, maar dan in combinatie met de hele uitstraling.
Ook kan je dan zien of iemand bv gedronken heeft of geblowd.
Maar het is niet zo dat je bij iedereen kan zien hoe het met hem/haar gaat, door alleen naar de ogen te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ogen zeggen alles,je kan toch ook aan de ogen zien of iemand lieg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn jongste dochter en een schoonzus van mij hebben allebei last van migraine.
Ik zie direkt aan hun ogen dat ze er slecht aan toe zijn.
De ogen lijken fletser van kleur en de pupillen zijn vergroot.
Ook de baas van mijn dochter ziet het en stuurt haar wel eens naar huis als hij vindt dat ze beter naar bed kan gaan in plaats van te werken.
Vroeger had ik ook migraine en mijn man kon het ook altijd zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door de ogen kijken kun je de ziel van de mens kijken