Kan de huisarts thuis bellen ookal hebben de geheimhoudsplicht als je 16+ bent?

Ik heb namelijk Tweedegraads bevriezing op gelopen, en zie dat er op internet staat dat het met Metallinegaas moet worden bedekt en je naar de huisarts moet gaan. Ik wil niet dat mijn moeder hierachter komt maar ben bang dat misschien door de ernst de huisarts mijn moeder waarschuwt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Met lachgas bezig geweest?

Antwoorden (1)

Nee, de huisarts heeft geheimhoudingsplicht en mag je moeder niet waarschuwen. Hij kan je hoogstens misschien proberen te overtuigen dat het voor je eigen bestwil beter is dat je het aan je moeder vertelt.
(Gek dat ik het nog steeds over ‘hij’ heb terwijl mijn eigen huisarts een vrouw is en er evenveel vrouwelijke als mannelijke huisartsen zijn. Sorry.)
Toegevoegd op 16 januari 2020 08:29: tekst
SimonV
4 jaar geleden
Erna55
4 jaar geleden
Voor een taalkundig "seksloze" verwijzing gebruik ik het woord :" deze".
Bezoek je huisarts. Deze kan je verwijzen naar een passende hulpverlener.
SimonV
4 jaar geleden
Had ik eerst ook. “Deze mag je moeder niet waarschuwen.” Zin samengetrokken, tekst uitgebreid en daar was ‘hij’ toch nog.