Welke medicijnen zijn er tegen keelpijn die je op recept kunt krijgen bij de huisarts?

Alle vrij verkrijgbare medicijnen werken niet. Wat voor iets zou een arts kunnen voorschrijven tegen keelpijn die op recept te verkrijgen zijn? Dus als ik naar de HA ga voor de keelpijn wat zou hij dan voor kunnen gaan schrijven en werkt dat wel?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
crispy
4 jaar geleden
Die vraag moet je bij de huisarts stellen...
Pieterke
4 jaar geleden
Daar zijn meerdere middelen voor dus vraag het aan je huisarts.
Pieterke
4 jaar geleden
Wat overigens bij keelpijn een goed ouderwets huismiddel is is dit:
Je maakt een doekje, bijv. een stoffen zakdoek, vochtig en strooit daar een theelepel zout op. Daarna vouw je het doekje dubbel en leg het tegen je keel. Dan doe je een dikke sjaal eromheen. Dat is niet prettig maar het helpt wel. Doe het 's avonds voor je gaat slapen. Na dit 2x gedaan te hebben is je keelpijn duidelijk verminderd of misschien wel helemaal weg. Door het zweten broei je a.h.w. de vervelende bacillen weg. . Het helpt echt, wij deden dat vroeger thuis ook altijd.

Antwoorden (1)

Zwaardere of ontstekingsremmende pijnstillers. Als er sprake is van een bacteriële ontsteking kan er antibiotica voorgeschreven worden. Ik raad aan om contact op te nemen met de huisarts (Want ik ben dat niet en dit is wat ik toevallig weet), en dan zie je het vanzelf. Beterschap!