Wat zijn die gekke witte draadjes in yoghurt?

Ik had vandaag van Melkunie een breaker aardbei. Na een paar slokken merkte ik dat er gekke witte draadjes in de breaker zat. Het is me eerste keer dat ik ze in me breakers merk. Het was wel even schrikken, omdat ik niet weet wat het is en omdat ik ze ook heb doorgeslikt. Weet iemand wat het is/kan zijn?
Ik had ook ergens gelezen dat in melkproducten wormpjes kunnen zitten. (Weet niet of dat klopt)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Is niets mis mee. Aardbeien zijn van buiten rood, maar de binnenkant heeft wit vruchtvlees. De draadjes die je ziet zijn gewoon van het witte vruchtvlees. Een beetje afhankelijk van de soort aardbeien zal je wat meer of minder vezeltjes vinden. En bedenk, dat wormpjes bewegen. Geen wormpjes dus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kunnen er echt heel veel draadjes van het witte vruchtvlees komen? Want bij elk slokje zaten minimaal 2 draadjes
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hi Meisje18, mijn dochter eet ook geregeld de Breaker aardbei (ik vanille).
Ze gaf aan dat in de aardbei wel degelijk stukjes (vezels) van de aardbeien zitten, ofwel het is niet helemaal glad zoals Danoontjes om in te knijpen.
Hopelijk ben je nu helemaal gerust gesteld ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Meisje18
Ja, er kunnen echt veel vezeltjes van de aardbeien in zitten. Sommige fabrikanten laten de vruchten helemaal pureren,maar dat is om niet op te laten vallen dat er weinig fruit in zit en extra tievoegingen. Juist als men het fruit wil benadrukken zorgt men, dat er stukjes (en dus vezeltjes) in zitten.