Waar komt lichte duizeligheid vandaan bij volle melkborsten (ivm borstvoeding)?

Mijn kleine slaapt sinds kort de hele nacht door, met als gevolg dat ik als borstvoedende mama 's ochtends op knappen sta. Mijn borsten zitten dan erg vol met melk en dit maakt me wat duizelig. Deze duizeligheid voel ik letterlijk wegtrekken wanneer mijn kleine bij me drinkt. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heerlijk dat je nu weer de hele nacht kunt slapen! Misschien ben je niet zozeer duizelig door die volle borsten, maar (ook) door die lange nacht slapen :-)
Ik herken die overgangsperiode, als er een voeding tussenuit valt. Dat wordt heel natuurlijk opgelost, dus na een paar van zulke nachten is je duizeligheid misschien mee verdwenen met die overvolle borsten. Het aanbod melk past zich immers aan aan de veranderende vraag.
Geniet ervan, van je nachten en van je kleine!

Antwoorden (1)

Ik zou sowieso even langs de huisarts je bloeddruk laten meten en bloed prikken op ijzer tekort.
Het kan zijn dat bij de toeschietreflex je bloeddruk daalt of omdat het 's morgens is kan het ook een lage bloedsuiker zijn, dit laatste is op te lossen door wat te eten.