dochter betast door jongen, wat te doen??

Dochter van nu 9 1/2 jaar, vertelt dat ze zo'n 3jr geleden is betast door een bekende jongen van toen 14 jr. Ze heeft het altijd voor haar gehouden.
Jemig.....ik als ouder ben behoorlijk geschrokken!!!
wat kan ik hiermee???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Alsnog Aangifte doen (alleen als je dochter dit ook wil) en met de huisarts gaan praten. De huisarts is de eerste persoon die je hulp kan bieden bij dergelijke traumatische ervaringen. Vaak kan hij hier zelf weinig mee maar de huisarts weet welke personen of instanties je wel kunnen helpen en brengt jou met hen in contact.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk wel dat een kind een grote fantasie heeft. Jij kent jou kind het beste en jij kunt inschatten of het de waarheid is. Ook hier kan de huisarts bij helpen. Bespreek dit laatste dan zonder kind erbij.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bedenk wel dat een kind een grote fantasie heeft. Jij kent jou kind het beste en jij kunt inschatten of het de waarheid is. Ook hier kan de huisarts bij helpen. Bespreek dit laatste dan zonder kind erbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Het is geen fantasie, daar ben ik van overtuigd!!
Het is gebeurd tijdens zwemmen, hij hield haar vast en wreef over haar vagina heen. Dat is wat mijn dochter verteld. Ze probeerde los te komen maar dat lukte niet. Ik ben gescheiden, ze was op dat moment met haar vader, zijn vriendin en vrienden. Ze heeft op dat moment niks verteld aan haar vader. Nu 3jr later verteld ze mij dit. Ze heeft me verteld wie het is en ik heb zijn profiel ingezien op Facebook.
Zelf kan ik die jongen niet.
Ik ga hier idd even de huisarts om raad plegen.
Laat haar praten, vooral wanneer ze dit zelf aangeeft. Dit is iets wat goed verwerkt moet worden anders blijft dit haar hele leven achtervolgen. Roep hulp in er zijn instanties voor. Praat er eerst zelf mee wat je heyt beste kunt doen. Wat die jongen betreft....ik zou er achter zien te komen wie het is en m erop aanspreken. Al is het zolang geleden die jongen mag er niet zo mee wegkomen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Ik denk dus ook van, die jongen moet hier op aangesproken worden.
Ook al is het 3jr geleden, en misschien wel korter, want terug denken voor een kind van 9 1/2 is niet altijd correct.
Aan de ene kant denk ik er is verder niks gebeurd, behalve betast (wat natuurlijk niet kan!!) er is later ook niks meer gebeurd, nou ziet mijn dochter hem ook niet vaak. Aan de andere kant denk ik van dit kan echt niet! hij moet hier wel op aangesproken worden!
En het belangrijkste vind ik hoe mijn dochter hier verder mee dealt.
Ze zegt zelf laat maar mama, het is al 3jr geleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er die jongen wel op aanspreken, al dan niet na overleg met zijn ouders. Tenslotte was die jongen al 14. Maar met mijn dochter zou ik het verder "in huiselijke kring" afhandelen.
Het is inderdaad al lang geleden en ik denk dat het voor een meisje van pas 6 eerder een "rare" dan een "schokkende" ervaring is geweest.