Hoe kom ik van mij dikke bovenbenen af?

Hallo, ik ben 13 jaar en 1,60 en 60 kilo. Ik ben vrij slank (armen, buik (bijna een sixpack) etc.) behalve op mijn bovenbenen, die zijn gigantisch en daar komt ook het meeste gewicht vandaan. Normaal hebben vrouwen vaker dikkere bovenbenen, maar ik ben een jongen. Ik eet vrij weinig (zit meestal onder de 1500 caloriiën want ik houd het bij) Maar toch kom ik aan, maar dan alleen op mijn onderbenen. Ik sport ook 5x in de week, en probeer zoveel mogelijk oefeningen te doen met mijn benen, zoals squats, zijwaarts been liften, fietsen, crosstrainer, fiets bewegingen in de lucht, noem het maar op, dit doe ik gemiddeld een uur per dag gewoonlijk als ik tv aan het kijken ben. Ik doe ook nog voetbal en hockey, dus rennen doe ik ook genoeg. Maar niks schijnt te helpen, ik probeer steeds minder te eten om niet aan te komen, maar ik blijf toch steeds een beetje aankomen en dan vooral op mijn bovenbenen.
Kan iemand me helpen?

Niet zeggen dat ik meer moet sporten want ik sport al meer dan de gemiddelde persoon die ik ken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieverd, je maakt je bovenbenen inderdaad steeds zwaarder door dat obsessieve sporten. En je moet echt Nú ophouden met calorieën tellen. Niet alleen meisjes kunnen een eetstoornis krijgen, en zo te lezen ben jij hard op weg er één te ontwikkelen.

Antwoorden (6)

Je doet het dus helemaal verkeerd. 1500 calorieën is veel te weinig voor een jongen van 13!!! Als je te weinig eet slaat het lichaam alles op als reserve.

Waarschijnlijk heb je hele gespierde bovenbenen, door al die oefeningen en sport worden ze nog gespierder en dus 'dikker'.

Ga meer, maar wel gezond eten, minstens 2000 calorieën. Gewoon blijven sporten maar niet al die beenoefeningen doen.

Toegevoegd na 47 seconden:
Je bent nog volop in de groei, je kunt pas zeggen of je dikke benen hebt als je de 20 bent gepasseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van veel kracht training krijg je flinke bovenbenen, je moet vooral veel cardio doen. Dus lange afstanden lopen of fietsen. Kijk maar naar marathonlopers, die zijn erg slank. Verder zal je ook nog in de lengte gaan groeien en dan scheelt vaak ook erg veel.
Als je zoveel sport als jij en in de groei bent, moet je wel wat meer calorieen binnenkrijgen dan je nu krijgt. Je hebt het nodig. Kijk maar eens op de site van het voedingscentrum, daar kan je precies vinden wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een simpel trucje FIETSEN, FIETSEN, en nog eens FIETSEN. Geloof dat helpt echt, het heeft bij mij geholpen, alleen is het wel vermoeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel slecht advies, die jongen moet mínder (en vooral ook minder obsessief) sporten, niet méér.
Het is idd heel waarschijnlijk dat je door al dat sporten gespierde bovenbenen hebt. Zowel hockey als voetbal zijn in zekere mate interval sporten waarbij je met name de 'kracht'spieren traint. Hierdoor krijg je dikke bovenbenen. Ook squaten is juist een oefening om de bovenbenen mee te versterken. Overigens moet je je ook realiseren dat je vet verbrand over je hele lichaam. Het trainen van een specifiek gebied (zoals bijvoorbeeld de benen) zal leiden tot spierontwikkeling daar ter plaatse, maar niet tot vetverbranding op die plaats.

Je weet zeker of het vet is als je erin kan knijpen en het een flinke rol vormt, of de spieren aanspannen in je bovenbenen. Als je de gespannen spieren voelt dan weet je wat het is.

Het is dan aan te raden om de spieropbouw gecontroleerd af te bouwen door bijvoorbeeld duursporten te doen zoals hardlopen. Fietsen zal juist leiden tot meer gespierde bovenbenen.

Maar zoals ik het verhaal lees, zou ik me er niet te druk om maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt teveel spieren opgebouwd in je benen door al die beenoefeningen.
Je komt aan zeg je maar dat komt omdat spieren zwaarder weegt als vetmassa.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je kijkt naar iemand die zijn spieren in zijn benen langere tijd niet gebruikt heeft(in het gips gezeten) zie je een heel dun pootje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In China vindt je bij de halve wereldbevolking, een groot deel met dikke dijen. OF je er nu van houdt of niet, het zit in je genen. Je zou eens aan en trainer moeten vragen of hij specifieke oefeningen kent om je dij spieren te verlengen . Voor de rest zijn mooie dikke dijen ook heel mooi, zelfs voor een jongen. Bovendien de dijen van een jongen van 13 zien er niet hetzelfde uit als de dijen van een jongen van 19. Probeer je lijf niet teveel aan te passen aan jouw mode wensen, ten eerste hou je dat niet vol, en ten tweede is het volkomen onbelangrijk voor jouw levensgeluk. Je bent wie je bent.