Ben ik gezond met een vetpercentage van 30%?

Ik ben ongeveer 1,72-1,75 en ik weeg 65 kilo.
Ik ben 16 jaar. Ik heb een spierpercentage van een kleine 70% en vetpercentage van 30%.

Mijn BMI zegt dat alles in orde is en dat ik erg gezond ben, maar toch heb ik veel vet en zie ik er nou niet erg dik, maar toch erg fors uit. Je ziet wel dat ik kilo’s teveel hebt. Ik begrijp dus niet hoe dit kan, iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
4 jaar geleden
Gezondheid zal niet alleen van vet percentage afhangen.
Ritsuka
4 jaar geleden
Hoe is je spier en vetpercentage gemeten?

Antwoorden (1)

Met je BMI van 21,3 heb je een gezond gewicht, maar dat is natuurlijk niet het enige.
Jouw percentages kunnen echter niet kloppen. Een spierpercentage van 70% is onmogelijk en een vetpercentage van 30% past niet bij je BMI. Als puber in de groei kan je er wat forser uitzien. Heeft ook te maken met je misschien wat forsere botten. Maak je een zorgen en ga sporten. Dan blijf je gezond.