Tijdens mijn slaap open ik vaak mijn gordijnen. Ik kan me hier de volgende ochtend nooit iets van herinneren. Is dit een droom of slaapwandel actie?

Om met de deur in huis te vallen. Ik ben een goede slaper, doe mijn ogen dicht, ben vertrokken en wordt altijd 1 minuut voordat de wekker gaat wakker. Ik denk dat ik rustig slaap alleen zijn er periodes dat ik 's ochtends wakker wordt en m'n gordijnen gedeeltelijk geopend zijn. Dit heb ik al jaren, in meerdere huizen gehad, in verschillende periodes per jaar en in verschillende gemoedstoestanden (gestrest of relaxed). Dus hier is geen lijn in te ontdekken.
Ik kan me niets herinneren wanneer en waarom ik dit doe en aangezien ik geen partner naast me heb liggen kan zij het me ook niet vertellen wat ik heb uitgespookt.

Heeft dit met slaapwandelen te maken of kan het een terugkerende droom zijn en wat kan ik hier tegen doen?
Heeft iemand een idee of persoon naar wie ik doorverwezen kan worden? Ik ben erg benieuwd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

dit komt me bekend voor.
alleen open ik niet alleen de gordijnen, maar ik doe ook overal het licht aan, zet koffie, en kleed me aan, om vervolgens in de ochtend aangekleed en wel wakker te worden.
dit is idd slaapwandelen.
als het bij jou alleen bij het openen van de gordijnen blijft, zou ik er verder geen probleem van maken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je jezelf 's morgens wel even bedanken: iemand die koffie voor je zet zodat je de ochtend gelijk kunt beginnen met een lekker vers bakkie koffie is heel wat waard ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent wel een handige slaapwandelaar :)
Rieneke1
12 jaar geleden
brrrrrr dat schiet niet op hoor, zo'n oude bittere bak koffie :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou nog mooier zijn als je na je werk pas wakker wordt :)
Kan je lekker uitgerust naar huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super handig je slaapwandel gedrag. Wat betreft een koud bakkie verwarm je gewoon in de magentron of even op het vuur.
Dit is geen droom, dit is echt, als je droomt blijf je lekker in je bed liggen. Jij gaat de gordijnen openen en je hebt dan dus duidelijk last van slaapwandelen.

Er zijn slaapklinieken waar je eens contact mee op zou kunnen nemen.

Heb je wel eens geprobeerd om een natte handdoek (dweil) naast je bed te leggen. Ik heb wel eens gelezen dat dit een middel is om je wakker te maken als je gaat slaapwandelen wordt je daardoor gewekt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier is een site met verwijzing naar slaapklinieken in Nederland en Nederlandse ziekenhuizen met een slaapcentrum

http://www.stichting-restless-legs.org/patienteninfo/SlaapkliniekeninNederland/tabid/81/Default.aspx
Ceeve
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet juist heel slecht als een slaapwandelaar wakker wordt? Omdat hij in zo'n halve slaaptoestand agressief kan worden en nog steeds niet weet wat hij doet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar aan mismaris, ik kende een slaapwandelaar die 's nachts ging koken, ze zette dan o.a. een plastic vergiet op de kookplaat om de volgende dag een smeulende berg plastic aan te treffen, heel gevaarlijk.
Ik weet het niet meer exact maar zij is volgens mij uiteindelijk behandeld met medicijnen die welliswaar veel bijwerkingen hadden maar wel opwogen tegen alle andere gevaren.
Ceeve
12 jaar geleden
Hij kan zelfs een kind misbruiken zoals laatst in België is gebleken. de dader is overigens wel vrijgesproken.
Nou denk ik dat er veel verschil is hoe hij/zij gewekt wordt. Heel hard boe roepen lijkt mij ook niet slim, maar als je op zo'n natte dweil stapt lijkt me dit niet veel kwaad doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige schieten in hun slaap zelfs iemand dood! Dat heb ik ten minste gehoord.
Je zou een goedkoop camera'tje er neer kunnen zetten, of je mobiel. Dan weetje het meteen. misschien last van geesten, dat zou ook nog eens kunnen..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paranormal activity.