Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Copd geconstateerd. Weer even naar buiten, mag dit?

Anderhalf week thuisgezeten, probeer door er even uit te gaan, me beter te voelen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
758
ronron1212
8 jaar geleden
Ja waarom niet.
Erna55
8 jaar geleden
Ik neem aan dat je dokter je gezegd heeft wat je wel en niet mag doen.
Voor zover ik weet is de buitenlucht niet giftig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moet je een controlearts afwachten, alleen om even naar buiten te gaan en proberen je sterker te voelen?
Ivana
8 jaar geleden
Natuurlijk, naar buiten en alle lucht inademen die je bij machte bent!!! Knapt een mens van op.
Erna55
8 jaar geleden
Dus je vraag gaat niet over COPD, maar je wilt weten wat de regels zijn bij zieteverzuim. Klopt dat ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja, klopt!
Erna55
8 jaar geleden
Pas je vraag aan. Dan is het duidelijker wat je wilt weten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De longarts die de COPD heeft vastgesteld kan je ook vertellen wat je wel en (beter) niet kunt doen. Vraag hem (of je huisarts) hoe en wat.

Wat je ziektewet verhaal betreft, ziek zijn betekend niet automatisch dat je verplicht thuis moet zitten. Al ligt het natuurlijk wel aan de klachten waarmee je thuis zit. Als je niet zeker bent over wat je wel en niet mag, bel de ARBO-dienst. Die kunnen je uitleggen wat je wel en niet mag. Je werkgever weet welke ARBO-dienst je moet bellen daarvoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding