Dag royvshimself,

Ik raad je bosbessensap aan!

EIGENSCHAPPEN van bossensap

De medicinale waarde van deze plant, die ze vooral te danken heeft aan haar hoog gehalte organische zuren, te weten looizuur, appelzuur en citroenzuur is al heel lang bekend. Ook in de allopathie wordt het sap gebruikt als middel tegen diarree. De bosbes is een waar wondermiddel voor onze darmen, ze maakt zelfs de tyfusbacil onschadelijk en maden gaan er voor op de loop.

Dat het gebruik van bosbessen een zeer donkere ontlasting geeft, moet men dan maar op de koop toe nemen en er zeker niet van schrikken; het hoort bij de bosbes. De bosbes heeft nog meer pijlen op haar boog. Ze is bloedstelpend en biedt hulp bij heftige menstruele bloedingen, bloedende aambeien en bloedend tandvlees.
Ook voor diabetici is de bosbes een waar medicijn. Wie last heeft van de lever vindt er eveneens baat bij evenals lijders aan spataderen. Verdunde bosbessesap is hèt drankje bij uitnemendheid bij koorts. Thee van de bladeren is heilzaam bij blaas- en nierbekkenontsteking en reuma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Wat mij in zo`n geval helpt:

Probiotica capsules slikken.
Cola drinken (af en toe een klein slokje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme pepermuntthee drinken als je kramp-achtige pijn hebt, en verder goed naar je eigen lijf luisteren : heb je zin in cola, drink dan cola, heb je meer zin in ijskoud water, of in ijskoude joghurt, dan neem je dat. En als je denkt dat warmte lekker zou zijn, kan je een kruik maken ( in geval van nood doet een lege fles met heet water het prima...)
In elk geval : geen vette dingen eten de eerste dagen.
Witte rijst helpt bij diarree, ook bananen en hardgekookte eieren - maar weer : neem, waar je zin in hebt.
Je 'weet' vaak zelf het beste, wat goed voor je zou kunnen zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel, Ed, van jou vind ik dit een groot compliment!!!
bij diaree kunje het beste lauwe coca cola drinken
wel de echte coca cola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diacure halen en gebruiken, stopt direkt.
Zonder recept te verkrijgen en er zijn ook goedkopere eigen merken.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
norit,helpt direct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op-HELP IK HEB DIARREE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Imodium capsules. Zonder recept verkrijgbaar, wel de bijsluiter lezen. Teveel innemen betekent obstipatie en dat zou de achterdeur uit zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een natuurlijk middel daar tegen en nog lekker ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.drogisterij.net/Vliet_k_h_eikelcacao/P/4184586
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar antwoorden zijn al gegeven.

Als toevoeging: Bij (ernstige) diarree kan uitdroging voorkomen. Dit omdat je darmen geen vocht meer opnemen bij diarree.
Dit is 1 dag lang nog geen probleem bij een volwassene. (Bij een baby als wel trouwens...)
Heb je er langer problemen mee dan is ORS een mogelijkheid, -is een speciale oplossing bij de apotheek verkrijgbaar welke extra makkelijk opgenomen wordt-

Kan je lichaam ook ORS niet opnemen dan MOET een arts gewaarschuwd worden (met spoed)...door gebrek aan vocht gaan nl. je nieren ermee kappen en daarna begin je jezelf te vergiftigen. En dit laatste is heel simpel te voorkomen met een vocht infuus .

Een dergelijk ernstige diarree gevolgd door uitdroging kan een gevolg zijn van voedsel vergiftiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rooibosthee helpt tegen diarree en darmkrampen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagaan wat je gegeten hebt en aan de hand daarvan uitzoeken wat de diaree veroorzaakt.
Als je geen gevariëerde groenten, weinig fruit, geen volwaardige voeding, geen goed bruin brood en geen volkoren producten eet, kan de oorzaak daar liggen.

Je kan beter voorkomen dan genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er iets speciaals wat je eet, waardoor je diarree hebt?
Als ik buikpijn heb ga ik altijd lekker liggen, ik neem een asperintje en drink wat thee. Ik zou naar een huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct normaal gaan eten en geen beschuitjes met slappe thee wat vroeger werd geadviseerd.Je darmen moeten in beweging blijven.
Volkorenbrood ,zilvervliesrijst ect gaan eten en veel drinken zeker 1500 ml tot 2000 ml.
Ik geef dit advies altijd aan de oudjes die ik verzorg.Probeer zo normaal mogelijk te doen.Indien je ook braakt en veel braakt dan kan je ORS nemen.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct 2 immodium nemen en daarna zolang de klachten nog blijven ieder uur 1 geloof ik. Kijk even op de verpakking. Het helpt (mij in ieder geval) goed en snel.

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk veel drinken want je bent veel vocht verloren!