Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het (on)gezond om je eigen scheten in te snuiven?

Ik laat heel veel scheten en ik vind ze ontzettend lekker ruiken. Daarom probeer ik er altijd maximaal van te genieten. Ik vraag me echter af of het wel gezond is om de methaanlucht in te ademen.
Ik weet ook dat de meeste mensen hun eigen scheten heel lekker vinden en ik vraag me af hoe dat toch komt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
Overigens is methaan reukloos. Aan aardgas wordt speciaal een geurstof toegevoegd.
Amadea
6 jaar geleden
Is dat werkelijk zo, dat "de meeste mensen hun eigen scheten heel lekker vinden"? Ik betwijfel dat nogal...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Je hebt zo nu en dan een moment dat je heel graag een scheet wilt inhouden, maar dat het gewoon niet lukt. Of je nu bij je partner in bed ligt of in gezelschap zit, op sommige momenten wil je gewoon niet dat je zo'n welbekende stinkbom laat ontploffen. Nu blijkt echter dat mensen je juist dankbaar moeten zijn als ze van jouw geur mogen 'genieten'.

Uit onderzoek van de universiteit van Exeter blijkt namelijk dat waterstofsulfide, een van de stoffen die scheten hun kenmerkende geur geven, verschillende positieve effecten op de gezondheid heeft. De eerdergenoemde universiteit noemt het zelfs een 'Healthcare hero', een gezondheidszorgheld. De stof zou namelijk in de toekomst belangrijk kunnen zijn in bepaalde therapieën.

Waterstofsulfide zou er zelfs voor zorgen dat je minder kans hebt op verschillende, nare aandoeningen. Kanker, hartaanvallen, beroertes, artritis en dementie zouden vaker voorkomen kunnen worden met behulp van het stinkende wondermiddel.

Aan het eind van het onderzoek concluderen de wetenschappers dat er meer onderzoek gedaan moet worden naar de gezondheidseffecten die waterstofsulfide heeft.
(Lees meer...)
Z512099
6 jaar geleden
Die wetenschappers toch...
tinus1969
6 jaar geleden
Ik lees ook geen enkel inhoudelijk argument wasrom H2S gezond zou zijn.
TurfGraver
6 jaar geleden
Lekker gezond dat spul.
https://www.arbosupport.nl/nieuws/zwavelwaterstof_h2s/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@TurfGraver
Alles is ongezond in te grote hoeveelheden. :-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing