Soort van flauwte en duizeligheid, iemand een idee waar dat aan ligt?

Dus ik zal van het begin beginnen. Ik ben van middelbare school veranderd omdat ik me daar niet meer goed voelde, dus zat ik dan op een andere school. En dus op een dag kom ik de trap af om naar de middagmaaltijd te stappen maar ik begon zwart voor mijn ogen te zien en toen ik m'n boekentas neerzette viel ik bijna in elkaar. M'n vrienden helpen me dan om naar het secretariaat te gaan om daar verder te eten. En heb daar gewoon 2 uur gezeten niets te doen en toen voelde ik me wat beter. Ik moet wel melden dat ik zelf niet goed kan beschrijven wat er dan gebeurd maar ik zal het zo zeggen : ik verander precies van zicht perspectief of ik word na een lange poos weer wakker van het slapen. Ik vind het echt raar maar heb het echter vroeger al gehad in de basisschool maar nooit zo erg. Ik had geen honger of dorst en voelde me niet moe of gestrest. Ik wil echt de oorzaak weten want ik durf bijna niet meer naar school te gaan. Alvast bedankt voor te lezen en hopelijk heeft u een antwoord.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
tinus1969
4 jaar geleden
Wat zegt de huisarts er van?

Antwoorden (1)

Zwart voor de ogen en bijna omvallen klinkt als een plotseling lage bloeddruk, zeker omdat je net trap had gelopen.
Kan gebeuren, heb ik ook vaak.

Laat de huisarts er voor de zekerheid naar kijken, want het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Ritsuka
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat hebben we idd ook gedaan, maar de huisarts zou het ook echt niet weten..
De huisarts denkt dat stress er iets mee te maken kan hebben maar dat denk ik niet want gisteren had ik het weer terwijl ik gewoon op mijn stoel zat. Mijn bloed laten nemen is ook geen optie want ze vinden mijn aders niet. Echt raar, ik hoop hierop snel een antwoord te weten. Toen ik het thuis had werd mijn bloeddruk gemeten en die stond wel idd abnormaal laag, maar ik zat gewoon in de zetel niets te doen toen het begon.
Ritsuka
4 jaar geleden
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik elke 2-3 uur wat eet, en voldoende slaap.
Wat doe je aan sporten en bewegen? Als je flauwte voelt opkomen, helpt het om je been en bilspieren goed aan te spannen.
Pieterke
4 jaar geleden
Als je aders niet gevonden worden bij het bloedprikken kunnen ze ook in je hand prikken. Gebeurt bij mij ook weleens.