Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het best 3 km zo snel mogelijk rennen/lopen?

Hoi, ik heb morgen (woensdag) een 3 km loop op school en ik wil graag een voldoende halen. Het probleem is dat ik alleen niet zo’n goede conditie heb. Heeft iemand tips wat de beste manier is om zo snel mogelijk de 3 km te rennen en wanneer moet ik dan wat eten? Net voor de tijd of eerder? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Had je al veel eerder moeten beginnen met conditie opbouwen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zie sporters vaak een banaan eten tussendoor.
MasterSword
4 jaar geleden
Bietensap kan je conditie 10 of 15% verhogen.
Maar let op het is echt vies, Het smaakt net als zand als je het drinkt.
( Niet schrikken als je urine een andere kleur krijgt. )
Ritsuka
4 jaar geleden
@MasterSword heb je hier een bron bij? 15% beter door bietensap klinkt wel erg hoog
MasterSword
4 jaar geleden
Ritsuka hier is de link https://bietensap.info/hoeveel-bietensap-drinken/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat je zo snel mogelijk wilt lopen moet niet betekenen, dat je meteen snel van start gaat. Een loop van 3 km duurt voor jou misschien tussen de 12 en 15 minuten en voor die tijd moet je dus je energie verdelen.
Hoewel veel mensen op school hard van start zullen gaan moet je beginnen in een normale looppas. Probeer een rustig ritme te vinden. Als je warm bent gelopen kan je het tempo langzaam opvoeren. Houd je tijd een beetje in de gaten. De laatste vijf minuten kan het eventueel nog wat sneller, want dan ben je er bijna (en dat gevoel geeft je wat extra energie).
NIET eten van te voren (daar krijg je last van in je zij); alleen misschien iets wat zoet is zoals een Mars o.i.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de tips!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding