Kan teveel straling schadelijk zijn?

Op het werk draag ik 3 telefoons bij me en 1 alarm (zender en ontvanger) kan deze hoeveelheid straling schadelijk zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn nog geen duidelijke onafhankelijke studies die aantonen dat telefoons schadelijk of onschadelijk zijn. Er is een grote lobbie vanuit de mobiele telefoon industrie om te zorgen dat het antwoord is: 'Nee, ze zijn niet schadelijk'. De wereld gezondheids organisatie heeft in 2010 een verklaring afgegeven dat er volgens hun review van literatuur en ervaring geen risico's zijn verbonden (Geen kanker veroorzaakt wordt) door mobiele telefoonstraling of de straling van basis stations. Dus uitgaande van die uitspraak zou het geen kwaad kunnen.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_...

Je vraagt of teveel straling schadelijk kan zijn. Op die vraag is het antwoord zonder meer: ja, teveel straling kan schadelijk zijn. In je toelichting schrijf je echter dat je drie telefoons bij je draagt en een alarm. Het alarm ken ik niet, dus ik weet niet hoe dat werkt. Aangenomen dat de telefoons waar je het over hebt, gewone mobiele telefoons zijn, heb je geen probleem. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, stralen mobiele telefoons die op standby staan, NIET. Zie de Bron voor een uitleg. Zolang jij die telefoons alleen maar bij je hebt, sta je dus NIET bloot aan straling. Je loopt dus geen enkel risico. Toegevoegd na 2 minuten: Een ander punt is natuurlijk de vraag waarom je drie mobieltjes bij je zou moeten hebben. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar zou je niet twee van die mobieltjes kunnen doorschakelen naar het derde mobieltje? Dan kun je die eerste twee gewoon wegleggen, en hoef je maar met één mobieltje rond te lopen. Is dat geen optie, dan zou je ook eens kunnen kijken of je een mobieltje zou kunnen krijgen waar twee SIM-kaarten tegelijk in kunnen - mits bruikbaar in jouw situatie, natuurlijk.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/mobiel-stan...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100