Rare hartslag bij het liggen gaan, is dat normaal?

Vaak als ik in bed ga liggen heb ik een beetje een aparte hartslag, tenminste zo voelt het. Als ik ga liggen doet mijn hart van bonk bonk, bonk bonk, bonk bonk. Dit in plaats van bonk, bonk, bonk (zoals het normaal gaat). Dit gaat dan ongeveer 5 tot 10 seconden door. Tijdens het staan heb ik dit bijna nooit. Hoort dit zo?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Hoeft niets te betekenen maar ga voor de zekerheid even langs je huisarts

Antwoorden (1)

Af en toe een wat onregelmatige hartslag is voor veel mensen best wel gewoon; zolang ze zich daarbij niet akelig voelen is er ook niets aan de hand.
Als je last hebt van tijdelijke hartritmestoornissen en je maakt je daar zorgen over is het verstandig daarmee naar de huisarts te gaan. Die zal je misschien (na het opnemen van een ECG) doorsturen naar een cardioloog. Af en toe onregelmatige hartslag hoeft echter niet onrustbarend te zijn. Kan ook een beetje van je leeftijd afhangen. De huisarts weet raad!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben zelf 22 jaar. Ik heb dit al zolang ik mij kan herinneren. Ik ben al eens bij de huisarts geweest omdat ik bang was iets aan mijn hart te hebben. Ik had de symptomen van een verkeerde ademhaling(hyperventilatie) en had een erg jong en sterk hart.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Bikkels
Je bent dus een echte Bikkel.