Is dit een tekenbeet?

Een week geleden verscheen dit plekje, maar dan wat kleiner. Nu een week later roder en een blauwe plek eromheen. Is dit een tekenbeet?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
10.2K
ronron1212
4 jaar geleden
Een teek zou je op je huid zien die bijt zich vast en zuigt zich vol met je bloed.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ronron, zelf meegemaakt, hoef niet. Ik dacht een klein muggenbultje te hebben (zat niks in en werd niet groter). Flink wat dagen later had ik de beruchte kring om het plekje. De kring was wel vuurrood. (opgelopen met een lange, strakke spijkerbroek, geen grap).
ronron1212
4 jaar geleden
Kan maar dan heb je de teek waarschijnlijk ook weg geschuurd en de kop laten zitten zonder dat je het wist @Simonsdochter.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat de teek weg was, klopt.
Maar er was zelfs geen klein puntje te zien.
Maar natuurlijk is dat eerder uitzondering dan regel. Soms komen er rare dingen voor.
Zou wel een verklaring zijn dat ik de teek verwijderd heb toen ik de broek uit deed.
Snap alleen nog steeds niet hoe dat beestje in de broek is gekomen, was echt een hele strakke skinny.
Maar ja, is allemaal goed gekomen ;-)
Amadea
4 jaar geleden
Het ziet eruit alsof jij je flink gestoten hebt: een rode vlek met een reeds genezende bloeduitstorting ernaast.

Antwoorden (1)

Het lijkt meer op een muggenbult.