Waarom is het bij een beroerte soms gevoel loos aan 1 arm?

ik heb een kleine beroerte gehad. rechter arm is gevoelloos onder en bij mijn hand. typen gaat nu raar. probeer het ook met de linker kant. hoe zit het nu echt? bij mijn vorige beroerte was het weer snel goed. nee toen was er niets gevoelloos nu wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte, Gerrit! Hopelijk gaat het snel beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel sterkte pruts! hopelijk knap je snel weer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank

Het beste antwoord

Ik heb in oktober vorig jaar een TIA gehad, waarbij mijn rechterarm en hand stuurloos waren. Ik kon in principe alles, maar moest steeds kijken waar mijn hand was anders lukte iets niet. Ze hebben mij in het ziekenhuis uitgelegd dat er tijdelijk in een bepaald deel van de hersenen geen bloed komt, waardoor er uitval ontstaat. Het heeft bij mij een paar dagen geduurd voordat ik weer goed gevoel had in mijn arm en hand. Ook was ik een beetje in de war. Na ruim een week was het helemaal over, behalve de schrik dan.
Je slikt toch wel medicijnen ?
Ben je al naar een dokter geweest vandaag ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

heel veel sterkte op internet is er vast wel over te vinden en anders de arts of dokter of een medische site mailen suc6 ik heb bij bio geleerd dat het iets met zenuwen te maken heeft ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denk Pruts dat je een kleine beroerte hebt gehad zou ik als de gesmeerde bliksem nu nog naar een atrs of nog beter naar een huisartsenpost of Eerste hulp van een ziekenhuis gaan. Dit zeer zeker om de eventule andere dingen uit te sluiten en restschade te beperken maar óók om een eventuele verdere schade te voorkomen Pruts, Iedere minuut telt nu. Sorry van mijn sneele typen en e.v taalfouten. PRUTS in dit geval heb je medische hulp nodig. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in feite is een beroerte dus een verstopping van een bloedvat in je hersenen een aangezien je linker hersenhelft de rechterkant bestuurt en omgekeerd
komen je zenuw inpulsen niet goed aan

Vandaar ook het lamme gevoel je zenuw centrum heeft een klap gehad en is weer bezig de zaak opnieuw te bedraden waar dat mogelijk is

succes en beterschap