Misschien dat je lichaam na de puberteit andere prioriteiten heeft,dan het lichaam een bruin kleurtje te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bruine kleur kan wel veranderen naarmate je oude wordt maar de meeste mensen worden juist naarmate ze ouder worden makkelijker bruin. Echter wat mij wel opgevallen is, is dat de bruine kleur bij oudere mensen anders bruin is dan bij jongere. Het lijkt wat geliger bruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou inderdaad kunnen, onder invloed van hormomen verandert er van alles in je lichaam en dat kan ook betekenen dat je pigment minder actief wordt.

Vaak komt dat wel weer terug wanneer je lichaam weer stabiel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat wel zo is, als je klein bent speel je veel en lang buiten en maak je veel pigment aan, naarmate je ouder wordt ben je wat meer binnen en wordt het pigment aanmaken minder geactiveerd.