Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad als je wondje bloedt en je gaat naar het zwembad?

Stel je hebt een wond die bloedt en je gaat naar het zwembad. Kan dat geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je het wondje kunt afplakken met een watervaste en waterdichte pleister zal het geen kwaad kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is geen ja/nee antwoord, het wordt afgeraden.

Voor wie kan het kwaad?
De andere zwemmers zullen hier niet blij mee zijn en jij zelf ook niet als je het doet.

==Totdat de wond volledig genezen is mag u niet baden of zwemmen==

Duidelijker kan het niet, lijkt mij.

Uit de bron:
Baden en douchen met open wonden
Met een open wond kan er gewoon gedoucht worden. Gebruik hiervoor een HeltiQ Eilandpleister Watervast om de wond tijdens het douchen te beschermen.
Breng na het douchen een gewone HeltiQ Eilandpleister aan
Wees voorzichtig met zeepresten. Verwijder deze door de wond altijd goed uit te spoelen
>Totdat de wond volledig genezen is mag u niet baden of zwemmen<
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het gaat over een "wondje" en er is in de vraagstelling dus geen sprake van open wonden. Ik reageer met de waterbestendige pleister op een sneetje of een opengekrabde muggenbult.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vraag: "Kan het kwaad als je wondje bloedt en je gaat naar het zwembad?
Stel je hebt een wond die bloedt en je gaat naar het zwembad. Kan dat geen kwaad?" Beste @elder161
Quote "het gaat over een "wondje"en er is in de vraagstelling dus geen sprake van open wonden." Unquote 1) in de vraagstelling wordt zowel wondje als wond gebruikt.
2) ongeacht of het groot of klein is, zodra het bloedt is het open.
3) mijn bron vertelt je meer

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding