Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij wat vertellen over de pil? Waneer moet ik beginnen met slikken?

Ik gerbuik nu voor het eerst de pil, maar eigenlijk weet ik er niet zoveel over (ik ben al wel naar de huisarts geweest hoor).

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je op de 1e dag van je menstruatie begint met slikken, moet je dan 3 weken lang slikken en dan 1 week niet? Want ik dacht juist dat je in die week dat je niet slikt ongesteld wordt?

Toegevoegd na 26 minuten:
Dus in de 1e week dat ik begin ben ik wel ongesteld? Dan slik ik die pil 3 weken, dan 1 week niet en in die week wordt ik dan ongesteld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je begint met slikken op de eerste dag van je menstruatie

Toegevoegd na 1 minuut:
Tips voor een optimaal gebruik van de pil
Start de eerste strip op de dag van de menstruatie, dan is deze meteen betrouwbaar.
Probeer de pil op een vast tijdstip in te nemen (bijvoorbeeld ’s ochtends bij het wakker worden of ’s avonds na het eten of voor het slapen gaan). Zo voorkom je al te grote verschillende in de tijd die tussen twee pillen in zit én kun je het makkelijker onthouden.
Er mag nooit meer dan 36 uur tussen twee pillen zitten, ofwel je mag nooit meer dan 12 uur te laat zijn met het innemen van een pil.
De anticonceptiepil biedt geen bescherming tegen geslachtsziektes; daarvoor zijn condooms nodig.
Als je alle pillen op tijd hebt ingenomen, kan enig tussentijds bloedverlies geen kwaad.
Lees altijd goed de bijsluiter van de pil die je gebruikt. Mogelijk is op jou een bepaalde gezondheidssituatie van toepassing waardoor deze pil niet geschikt is voor jou. Ook staat hierin welke bijwerkingen zich kunnen voordoen. Bij twijfel altijd de huisarts raadplegen.