Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat je je hele leven lang 7dagen ongesteld word en nu ineens 3dagen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
989

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik weet niet hoelang 'jouw hele leven' is, maar dat een menstruatie heel regelmatig is, komt heel weinig voor en zeker geen leven lang. Het kan heel goed een tijd lang regelmatig zijn, maar dat is afhankelijk van veel factoren. Stress, gewichtsschommelingen, de hoeveelheid lichaamsbeweging, andere (tijdelijke) medicatie en niet te vergeten de hormonen in je lichaam, kunnen er allemaal voor zorgen dat je menstruatie ineens niet meer zo regelmatig is. Kom je al langzaam in de overgang dan begint het helemaal anders te lopen dan normaal. Maar zoals gezegd, ik ken jouw leeftijd niet.

Het is dus niet echt alarmerend maar vrij normaal. Wacht rustig af of het volgende maand weer 'normaal' is. Krijg je nu ineens ook andere klachten zoals buikpijn, plotseling gewichtverlies, hartkloppingen dan kan het ook aan een al te actieve schildklier liggen of andere aandoening. Dan kan alleen de huisarts dit onderzoeken en er de juiste behandeling voor geven.

Vooralsnog is er geen reden voor enige ongerustheid...het is maar een keertje gebeurd en kan volgend maand wel weer lopen zoals je gewend was. Krijg je echt lichamelijke klachten en blijven de bloedingen onregelmatig en maak je je toch ongerust, dan zou ik gewoon een afspraak met de huisarts maken.
(Lees meer...)
amc
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding