Waarom kunnen dieren veel beter tegen allerlei dingen dan mensen?

Wij worden zelfs nog ingeent voor bepaalde ziektes maar dieren zitten net zo lekker aan een ander dood dier te snuffelen/eten, zitten aan poep van andere dieren, eten weleens aarde of veeeeel gekkere dingen en zij worden bijna nooit ergens ziek van, terwijl als wij een van bovengenoemde dingen doen we toch waarschijnlijk wel iets merken

Toegevoegd na 9 minuten:
Maar stel dat wij dit nu ook gaan doen, andere dieren eten etc, ik denk dat wij dan heel erg ziek worden, maar andere dieren hebben dit toch ook ooit voor de eerste keer gedaan en zijn hier ook niet dood door gegaan of iets dergelijks hoe kan dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als wij zouden leven zoals de mens in de oertijd, dan zouden we ook niet ziek worden, we zouden van alles kunnen eten en drinken waar we nu doodziek van zouden worden.
Wij als moderne mens, zijn veel te schoon en steriel, we wassen poetsen, ontsmetten, douchen, schone kleren, soms meerdere keren per dag, we maken onze handen niet vuil, zijn vies van alles wat dood is.
En wat doen we om onze weerstand te versterken?
Vrijwel niets, we leven ongezond, eten ongezond en te veel, drinken vanalles maar geen water, weten niets meer van geneeskrachtige kruiden, koken groente net zo lang, dat er vrijwel niets meer in zit, eten vaak geen fruit genoeg enz. enz.
Dus wordt onze weerstand niet sterker.
Wij hebben twee hobbyvarkens, deze lijken genetisch gezien heel erg veel op de mens!
Het verschil tussen de varken en ons, is maar heel klein( genetisch gezien) deze varkens eten iedere dag hun eigen poep op, want er zitten nog waardevolle dingen in ( onverteert voedsel), hier worden de varkens nooit ziek van! Logisch ,ze doen dit al tienduizenden jaren, hun weerstand tegen ziek makende dingen is enorm.
Het doet ze niets, wij zijn veel verder ontwikkeld dan het varken, maar ondertussen worden we ziek van een ijsje, een salade, kip, drinkwater enz. waar dan ook maar wat te veel verkeerde bacteriën in zitten, of gaan er zelfs dood aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

door de natuurlijke weerstand van dieren is dit mogelijk.
in de natuur is het leven of overleven, doordat ze dode dieren eten worden ze vast wel eens ziek, maar hoe meer dieren dit doen hoe sterker hun afweersysteem wordt waardoor ze dus minder snel ziek zijn.

dieren in de natuur kennen geen medicijnen.

mensen leven over het algemeen veel gezonder en hierdoor is de weerstand lager doordat het afweersysteem lager is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn niet geevolueerd om vanaas of rotte dingen te leven. Honden en katten bv wel. Die hebben een sterkere weerstand tegen allerlei bacterien omdat ze van vlees leven, en voor een deel ook zeker aas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het verschil tussen mens en dier niet zo groot is als je denkt; zet een peuter in een tuin en hij steekt ook van alles in zijn mond, sommigen eten ook aarde en de meesten spelen in zandbakken waar katten in hebben zitten poepen en dat alles zonder dat ze er iets aan over houden. Dan komen onze moeders in actie die ons dan leren dat zoiets niet mag en zo verliezen we langzaam onze resistentie.
Wat anders is dat mensen veel risico lopen doordat we veel reizen en zo gemakkelijk in aanraking kunnen komen met ziekten waar we niet resistent voor zijn, dan moeten we dus ingeënt worden en natuurlijk heb je nog dingen als polio of pokken e.d. waar we een spuitje voor nodig hebben, maar voor weer andere ziekten hebben we die voor onze huisdieren ook.
Het verschil is kleiner dan je denkt.