Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sommige mensen met een donkere huidskleur hebben veel zwarte plekjes op hun gezicht. Wat zijn dat?

Moedervlekken?
Wratten?
Iets anders?

Toegevoegd na 31 minuten:
Foto van Morgan Freeman, ter verduidelijking wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

ik weeet niet op je stipjes bedoelt of echt vlekken ik heb namelijk moeder vlekken ben niet donker maar wel getint heb er 4 op me gezicht net bruine stipjes
bij wat oudere mensen zijn het pigement vlekjes die herken je eraan dat het er heel veel zijn en wat donkere
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zijn ook pigmentvlekken, maar omdat deze mensen al een donkere huid hebben, zijn de vlekken ook veel donkerder. Het is een soort geconcentreerde pigmentophoping.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat zijn donkere vlekken in de huid:
De lederhuid bestaat o.a. uit collageen- (steun) en elastine- (veerkracht) vezels. Als deze vezels los liggen zorgen ze voor de elasticiteit van de huid. De vezels kunnen door suikers aan elkaar gaan plakken (fibrose). De huid verliest dan haar soepelheid en er ontstaan donkere vlekken in de huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing