2de graads zo te zien, hoop dat je goed gekoeld hebt.
anneliez
5 jaar geleden
De grootte van de brandwond is veranderd, zeg je. Je bent al bij de huisarts geweest (vorige vraag). Deze zei dat het een tweedegraads verbranding is.

Bel de HAP (HuisArtsenPost) en vertel wat de huisarts constateerde en wat jij ziet , groter geworden bv. Ook of het nu meer/minder pijnlijk is geworden. Of er vocht in zit, inmiddels opgedroogd is etc.

N.B.
- Bel huisarts, telefoonnummer HAP wordt op bandje verteld.
- Wel eerst HAP bellen! niet meteen er naar toe gaan. De verpleegkundige die je aan de telefoon krijgt kan je vertellen wat te doen en/of te komen.
Beterschap @Markiegijzen!
-----
Bij een oppervlakkige tweedegraads brandwond is de opperhuid beschadigd en ontstaat er blaarvorming. Dit zijn kenmerken van een oppervlakkige tweedegraads brandwond:
. De huid is glanzend rood of roze
. De wond is nat
. Er is blaarvorming
. De brandwond is erg pijnlijk
. De huid voelt soepel
Toegevoegd op 29 april 2019 22:15: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik bedoel de grote van de blaar zegmaar. Maar super bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik las net dat
-de blaar niet doorgeprikt mag worden.
-dat het ernstig is als de wond groter is dan je handpalm. Is dit wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.dokterdokter.nl/dossiers/eerstegraads-tweedegraads-en-derdegraads-brandwonden/tweedegraads-brandwond/item73438
het zit tussen de 2e en 3e graads in..
als je niet gekoeld hebt, langer dan 10 minuten onder een lauwe kraan raad ik je aan om bij de doktor iets erop te laten doen. Als je dit niet doet kan het erger worden en leiden tot een huid operatie