Mag je als jeugdvereniging vrijwilligers verplichten zich te laten testen?

Voor de horeca is dit al een ja als het goed is, maar hoe zit het met vrijwilligers die een vaccin weigeren en zich ook niet willen testen voor ze aan de slag gaan. Mag je als vereniging van deze vrijwilligers eisen dat ze zich laten testen?

2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Nee, dit mag je niet eisen. Je kunt ze wel de toegang ontzeggen.
Vrijwilligers zijn uitgezonderd van het gebruik van coronatoegangsbewijzen, zoals negatieve testuitslagen.
SimonV
2 jaar geleden
wilkers
2 jaar geleden
Hoe gaat dit in zijn werk? Mag je daar het niet hebben van een vaccinatie of negatieve test als reden benoemen, of alleen als blanco ontzegging. Indien dit laatste, dan verwacht ik op zijn minst dat ze gaan vragen wat de reden is.
SimonV
2 jaar geleden
De vrijwilliger hoeft op de vraag of deze gevaccineerd is, geen antwoord te geven. Als je dit niet weet, sta je eigenlijk machteloos.
wilkers
2 jaar geleden
Ah, volgens mij wordt het mij helder. Op het moment als je het wel weet kun je dus de toegang ontzeggen. Het is allemaal nog best wel vaag uitgelegd.