Verplicht in quarantaine, mag werkgever min uren rekenen?

Hoi.
Op mijn werk meeste werknemers waren besmet ik niet maar iedereen moest naar verplichte quarantaine. Mijn werkgever externe bedrijf die had samen gewerkt met die bedrijf is akkord mee gegaan. Ze hadden mij geïnformeerd dat word opgelost. Later kwam ik achter dat werknemer had me in minuren gezet. Ik kon geen werk thuis uitvoeren , ik was verplicht thuis van ggd en wist niet dat werknemer zal zo "oplossen". Ik heb vaste contract en werk voor uitzendbureau. Volgens mij werk zo niet zo als werknemer doet.
Hoe kan ik de werkgever duidelijk aangeven dat mag niet zo maar ? Dat ze zullen ons ziek melden? Of wat is de regel voor verplichte quarantaine? Ik werd doorbetaald maar moet tot eind jaar minuren inhalen ... daar heb ik niet gestemd.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Bij verplichte Quarantaine mogen geen uren in mindering worden gebracht. Er moet volgens de contract-uren worden uitbetaald. De werkgever kan vergoeding aanvragen.
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je hier ook een link voor? Daarmee staat vraagsteler ook sterker tov zijn werkgever.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja ze hadden betaald maar flink minuren gegeven. Op welke regel of wet kan ik hun aanspreken?
tinus1969
3 jaar geleden
Kijk hier eens tussen https://www.fnv.nl/corona/minder-werk-inkomen-door-corona