Kan het staafje bij een PCR-test ook te ver in de neus terecht komen?

Ik had onlangs een PCR test en ik huiverde er nogal van dat het staafje zo diep in de neus moest.
Volgende week heb ik weer een test en ik ben eigenlijk echt wel bang. Ik krijg het gevoel dat het staafje te diep kan gestoken worden waardoor het misschien in mijn hersenen terecht komt...

Antwoorden (1)

Nee, het staafje kan niet in je hersenen komen.
Tussen neus en hersenen zit een bot. Je kunt ook niet met hard snuiten je hersenen eruit snuiten.
Toegevoegd op 17 februari 2021 15:13: afbeelding
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Z512099
3 jaar geleden
Het zal je maar gebeuren: hard snuiten en je hersens floepen eruit.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
hoe deden de egyptenaren dat dan eigenlijk bij de farao´s als ze gemmumificeerd werden; overal krijg je te lezen en horen dat ze de hersenen via de neus eruittrokken. dus dat botje moet heel dun zijn.
Erna55
3 jaar geleden
De egyptenaren boorden eerst een gat in het bot.