Hoe komt het dat je meer naar het toilet moet wanneer je weinig drinkt ?

En hoe meer water je drinkt, hoe langer je dit uit kunt stellen ?

Toegevoegd na 15 uur:
door de gewoonte dat je lichaam zich automatisch aanpast waarschijnlijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt mij absoluut niet bekend voor! Heb jij dat zelf wel of is het een verhaal wat je gehoord hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet.2e vraag dan!!
Of je moet door het langdurig ophouden je de tandjes gaan zweten zodat het op een andere manier je lichaam verlaat.
Je kan wel je blaas trainen.

Het beste antwoord

De blaas wordt door vele oorzaken geprikkeld: vulling, stoffen zoals koffie, ontstekingen, stress. Als je weinig drinkt is de urine geconcentreerd en wordt daardoor de blaas aangezet tot lediging. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor vochtafdrijvende eigenschappen van koffie, in de zin dat je er meer lichaamsvocht door kwijtraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zo de ervaring dat je dit kunt oefenen, toch bedankt voor alle "oprechte" antwoorden.....

Andere antwoorden (4)

Dat is mijn ervaring niet. Ik hou er niet van om naar openbare toiletten te gaan en weet dit goed te reguleren door in zulke situaties niet of nauwelijks te drinken.
Zodra ik weer thuis ben, pruttelt de koffiekan volop , vloeit er volop melk en karnemelk, stroomt het kraanwater onvermoeibaar en reken maar dat de wc op die momenten dikwijls wordt doorgetrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dit niet.

Toen ik werkte had ik een 1,5 liter fles water op mijn bureau en naast de paar sterke koffie's en een kop soep, was ook die fles na een werkdag leeggedronken.

Maar ik moest heel veel plassen hoor!

Nu ik thuis ben vergeet ik genoeg water te drinken en moet ik ook minder plassen.
Behalve 's morgens, na het koffie drinken, want koffie is vocht-afdrijvend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het precies anders om thuis drink ik voldoende op het werk niet.
Evenals voorgaande antwoordgevers herken ik dit niet.

Als je dorst hebt, vraagt je lichaam om water. Drink je iets anders, dan kan je lichaam daarop reageren met de wens om te urineren. Er zijn diverse vochtafdrijvende voedingsmiddelen en dranken, maar water is wat je lichaam echt nodig heeft.

Het geforceerd uitstellen van een toiletbezoek kan ik je overigens afraden. Je lichaam wil zijn afvalstoffen kwijt, en het is onnatuurlijk om daaraan geen gehoor te geven.

Dat mensen tegenwoordig moeten zoeken naar een toilet, is niet natuurlijk.

Indien het een echt probleem voor je is, moet je natuurlijk even je arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd hoor,Ik ga al heel mijn leven 4 keer per dag naar toilet,niet meer of minder ongeveer dezelfde tijd,al drink ik 4 liter of 1 maakt niks uit

heel merkwaardig